شناسهٔ خبر: 67332179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تأکید آیت‌الله ناصری بر اهمیت تفکر و عقلانیت در جامعه

در دیدار پاسداران سپاه الغدیر با امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری بر اهمیت تفکر و عقلانیت در جامعه تأکید کرد و گفت: جامعه بدون تفکر به انحراف کشیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار صبح امروز با پاسداران سپاه الغدیر که به مناسبت عید غدیرخم و سالروز تشکیل تیپ 18 الغدیر برگزار شد، بر اهمیت تفکر و عقلانیت در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم(ع) در ذیل آیه‌ای از سوره زمر، گفت: خداوند انسان را به تفکر و عقلانیت سفارش کرده است.

ناصری بیان کرد: تمام سعی امیرالمؤمنین علی(ع) این بود که سطح تفکر و درایت انسان‌ها را بالا ببرد، اما دشمنان با این موضوع مخالف بودند و همه مصیبت‌ها و عقب‌ماندگی‌های مسلمانان به دلیل نبود تفکر است، هر حرکت و اقدامی نیازمند تفکر و استفاده از عقل است و نباید احساساتی عمل کرد.

وی افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) به دنبال ارتقای جامعه و رشد عقلی و فکری مردم بود تا بتوانند کارهای مهم انجام دهند. جامعه‌ای که فکر نداشته باشد و عقل خود را به کار نگیرد، نمی‌تواند رشد کند و به انحراف کشیده می‌شود و دشمن بر آن مسلط می‌شود.

امام جمعه یزد همچنین به ضرورت بالا بردن قدرت تفکر و ایمان اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) با روشن کردن و باز کردن فکر و عقل مردم، آنها را در این مسیر هدایت کرد، دشمنان از گذشته تاکنون به دنبال عقب نگه داشتن ملت ما بودند تا بتوانند بر ما مسلط شوند و منابع و ثروت ما را در اختیار بگیرند.

وی تأکید کرد: هنوز دانش‌آموزان ما در مدرسه و دانشگاه‌ها به اندازه کافی فکر نمی‌کنند و به همین دلیل عقب می‌مانیم، برخی همچنان معتقدند باید به خارج تکیه کنیم و این فکر که باید محتاج بیگانگان باشیم در جامعه ما وجود دارد.

ناصری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، دو نظر را مطرح کرد: یکی اینکه باید به توانایی‌های خودمان ایمان داشته باشیم و از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم و دیگری اینکه دست نیاز به سمت خارجی‌ها دراز کنیم که نتیجه‌ای جز وابستگی و بی‌ابتکاری نخواهد داشت.

وی افزود: ما باید تفکر و تعقل را مبدا حرکت خود قرار دهیم و توکل و توسل به خداوند داشته باشیم. حل مشکلات انقلاب و کشور ما در گروی تفکر و رشد در همه زمینه‌هاست تا به دشمنان محتاج نباشیم، مؤمن نباید ذلیل باشد و باید در همه مسائل اقتصادی، نظامی، و صنعتی رشد کنیم و جامعه را ارتقا دهیم.

امام جمعه یزد بر اهمیت کار روی تفکر و اندیشمندی فرزندان تأکید کرد و گفت: باید فرزندانمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که اندیشمند و متفکر بار بیایند.

انتهای پیام/781

نظر شما