شناسهٔ خبر: 67331762 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

سفیر رژیم صهیونیستی مجبور به ترک کلمبیا شد

پس از قطع روابط دیپلماتیک کلمبیا با رژیم صهیونیستی به دلیل حملات مداوم علیه مردم فلسطین در غزه، سفیر اسرائیل در «بوگوتا» این کشور را ترک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «کلمبیا، بسیار ممنونم.شما خیلی به من لطف داشتید. به مدت دو سال برای دوستی دو کشور تلاش کردید. دلم برای شما تنگ می‌شود. خداحافظ» سفیر رژیم صهیونیستی در «بوگوتا» گالی داگان در یک کلیپ ویدئویی، از ترک کشور کلمبیا خبر داد.

طبق گزارش رسانه‌های محلی کلمبیا، سفیر کلمبیا در تل‌آویو مارگاریتا منجارز نیز تا پایان ماه ژوئن (ماه فعلی میلادی)، فلسطین اشغالی را ترک خواهد کرد.

رئیس‌جمهور کلمبیا گوستاوو پترو در تاریخ اول می (۲۱ اردیبهشت ماه) اعلام کرد که روابط دیپلماتیک کلمبیا با اسرائیل به واسطه تداوم حملات این رژیم علیه مردم فلسطین در غزه، قطع می‌شود.

پترو با تأکید بر ارتکاب نسل‌کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی، گفت: «تمامی انسان‌هایی که امروز به خیابان‌ها می‌آیندبا ما موافق هستند. ما نمی‌توانیم به عصر نسل‌کشی بازگردیم. نمی‌توانیم کنار بایستیم و تماشا کنیم که افرادی در مقابل چشمان بشریت از بین می‌روند. اگر فلسطین از بین برود، بشریت از بین خواهد رفت».

جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان که بیش از ۸ ماه از آن می‌گذرد و به شهادت بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ فلسطینی منجر شده است، واکنش‌های زیادی را در جامعه بین‌الملل به همراه داشته است و به طوریکه روز به روز تعداد کشورهایی که به نوبه خود، با اقداماتی مقابل این جنایات ایستادگی می‌کنند، رو به افزایش است.

نظر شما