شناسهٔ خبر: 67331711 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرصت‌امروز | لینک خبر

مزایای خرید و سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران

صاحب‌خبر -

با توجه به نرخ تورم کشور ما، سرمایه گذاری در مسکن یکی از رایج ترین، امن ترین نوع سرمایه گذاری است که عموما از فراز و نشیب های لحظه ای بدور است و افرادی که تمایل دارند سرمایه گذاری کم ریسک تری داشته باشند در این بازار سرمایه معاملا خود را انجام می دهند. با توجه به سر و صدایی که منطقه 22 تهران در سال های گذشته داشته، در این مطلب به مزایای سرمایه گذاری در این منطقه در طی سال های آتی پرداخته ایم.

مزایای خرید و سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران

آشنایی با منطقه 22 تهران

برای شروع بهتر است تا کمی با این منطقه آشنا شوید و با پتانسیل و ظرفیت های آن بیشتر آشناشوید از همین رو به موقعیت مکانی، آب و هوا، امکانات رفاهی تفریحی، پرداخته ایم؛

موقعیت مکانی

خیلی ها منطقه 22 را با نام چیتگر میشناسند چرا که جنگل های چیتگر، دقیقا در وسط این منطقه قرار دارد. منطقه 22 شهرداری تهران در شمال غرب شهر تهران واقع شده است. این منطقه از شمال با کوه های البرز، از شرق با حریم رودخانه کن، از جنوب با آزادراه تهران - کرج و از غرب با جنگل های دست کاشت وردآورد محدود می شود.

به دلیل وجود بزرگراه ها، مترو و اتوبوس، دسترسی به منطقه 22 از سایر نقاط تهران آسان است. منطقه 22 از طریق بزرگراه های همت، حکیم و آزادگان به سایر نقاط تهران دسترسی دارد. خط 5 مترو تهران از شمال به جنوب منطقه 22 عبور می کند و ایستگاه های مترو چیتگر، وردآورد و دریاچه در این منطقه قرار دارند.

آب و هوا

منطقه 22 تهران به دلیل ارتفاع بیشتر نسبت به سایر مناطق شهر تهران و وجود فضای سبز فراوان، از آب و هوای خنک تر و مطلوب تری برخوردار است. جنگل های چیتگر، باغ گیاه شناسی، آبشار تهران و ... همگی بخاطر این آب و هوای بکر ایجاد شده اند. به طور میانگین، دمای هوا در منطقه 22، 2 تا 3 درجه سانتیگراد خنک تر از سایر مناطق تهران است. وجود فضای سبز فراوان در این منطقه سبب شده تا آلودگی هوا در مقایسه با سایر مناطق تهران پایین تر باشد.

امکانات رفاهی و تفریحی

 امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه 22 بسیار متنوع هستند و برای تمامی سلیقه ها و سنین برنامه ای وجود دارد. اکثر امکانات رفاهی و تفریحی این منطقه نوساز و مدرن هستند و از جدیدترین امکانات و تجهیزات برخوردار هستند. برخی از مهم ترین امکانات رفاهی و تفریحی منطقه 22 عبارتند از:

  • مراکز خرید: ایران مال، باملند، رزمال، مجتمع تجاری طوبی، مرکز موبایل تماس و ....
  • بوستان ها و پارک ها: پارک جنگلی چیتگر، بوستان جوانمردان، بوستان آبشار، باغ گیاه شناسی ایران و ....
  • مراکز تفریحی: دریاچه خلیج فارس، شهربازی هزار و یک شب، پارک ژوراسیک، مجموعه ورزشی آزادی، سرزمین کودک آفتاب و ...
  • مراکز درمانی: بیمارستان قلب تریتا، بیمارستان مغز و اعصاب دکتر سمیعی، بیمارستان سرطان تات و ...

رشد و توسعه سریع منطقه 22

منطقه 22 تهران به عنوان یکی از جدیدترین و نوسازترین مناطق شهر تهران، طی سال های اخیر شاهد رشد و توسعه چشمگیری بوده است که دلایل استراتژیک دولتی داشته است که با حمایت های دولت انجام شده است و بسیاری از پروژه های آن از تعاونی های ارگان های دولتی تشکیل شده و بخش خصوصی سهم بسیار کمی در آن دارد.

رشد جمعیت شهر تهران، افزایش قیمت مسکن در تهران، طی سالهای گذشته سبب شد که جمعیت ضعیف و متوسط جامعه به سمت حومه تهران برای تهیه مسکن حرکت کند که منطقه 22 بخاطر محدوده استراتژیک خود که بین تهران و کرج است به عنوان یک منطقه ایده آل برای زندگی و کار شناخته شد چرا که می توان به راحتی به مرکز تهران رسید. البت که دور بودن از آلودگی و هوای مناسب هم این منطقه را برای زندگی مناسبتر کرد.

پروژه های منطقه 22

منطقه 22 تهران به دلیل رشد و توسعه سریع، شاهد اجرای پروژه های متعددی در زمینه های مختلف از جمله مسکن، تجاری، اداری، آموزشی، درمانی، تفریحی و ... است. از بزرگترین پروژه های منطقه 22 میتوان به دریاچه چیتگر (خلیج فارس)، ایران مال اشاره کرد که به بهره برداری رسیده است، برخی پروژ های دیگر همانند پارک هزار و یک شهر هنوز در مراحل ابتدایی است چرا که این چنین پروژه های بزرگ نیازمند تصمیم های دولتی است. اجرا سازی چنین پروژه های بزرگی همگی بر روی قیمت منطقه تاثیر گذاشته و سبب شد پروژه های مسکونی و خرید و فروش آن رونق جدی داشته باشد.

در منطقه 22 شاهد شهرک های متعددی هستیم که هر چقدر به سمت غرب منطقه حرکت می کنیم پروژه ها و بافت های نوساز تری را شاهد هستیم. برای مثال شهرک مروارید شهر، غربی ترین شهرک منطقه 22 است که در حال ساخت است.

پروژه های مناسب سرمایه گذاری در منطقه 22

اینکه کدام پروژه برای شما مناسب است به عوامل متعددی وابسته است، بودجه فعلی شما، سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت و دقت کردن به زمان تحویل و شرایط پرداختی از شاخص های تعیین کننده برای انتخاب پروژه مناسب شماست. اما بصورت کلی میتوان پروژه های زیر را به عنوان بهترین پروژه های منطقه در حال حاضر نام برد:

پروژه پدافند هوایی ارتش

پروژه پدافند هوایی ارتش از مدرن ترین و مجهز ترین برج های در حال ساخت منطقه 22 تهران می باشد که در شهرک مسکونی چیتگر پهنه C واقع شده است، این پروژه متعلق به تعاونی مسکن پدافند هوایی ارتش می باشد.

پروژه پدافند هوایی ارتش

پروژه پدافند هوایی ارتش با مشارکت 60 درصدی سازنده و 40 درصدی تعاونی مسکن پدافند در حال ساخت است. این برج از جمله پروژه های پهنه C چیتگر و دارای دو برج شمالی H و برج جنوبی C به شمار می آید. همچنین باید اشاره کرد که اعضای تعاونی مسکن این پروژه 800 نفر هستند.

از مهم ترین مشخصات پروژه پدافند هوایی ارتش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محل قرارگیری پروژه: پهنه C شهرک چیتگر
  • تعداد برج ها: 2 برج شمالی H و برج جنوبی C
  • مساحت زمین: ۲۲۵۰۰۰ مترمربع
  • ویژگی های بلوکH: دارای 40 طبقه، 566 واحد، در تیپ متراژهای 60، 90، 120، 150، 180 متری
  • ویژگی های بلوکC: دارای 32 طبقه، 560 واحد، در تیپ متراژهای 60، 90، 120، 150، 180 متری
  • تعداد کل واحدها: ۱۱۲۶ واحد

پروژه کاران

مجتمع مسکونی لوکس کاران در موقعیتی مناسب نسبت به شاهراه های اصلی شهر تهران و در موقعیتی با محلیت بالا و مناسب جایگزاری شده است. این پروژه در محله چیتگر، چهارراه ایرانخودرو در پلاک ثبتی 12041واقع است. این پروژه با فاصله کمتر از 2 دقیقه به بزرگراه لشگری و بزرگراه تهران-کرج دسترسی دارد.

پروژه مجتمع مسکونی لوکس کاران در قالب یک بلوک 17 طبقه طراحی شده است. برج کاران 11 طبقه مسکونی دارد، 1 طبقه لابی مرتفع با ارتفاع سقف 7 و نیم متر و 5 طبقه منفی پارکینگ و انباری برای رفع مشکل پارکینگ ساکنین و میهمانان دارد. این برج با طراحی مدرن اجرا خواهد شد که همین طراحی مدرن این پروژه را از مابقی پروژه های درحال ساخت متمایز میکند.

واحد های این مجتمع لوکس در دو تیپ متراژی طراحی شده اند. تیپ متراژ 60 متری که دارای یک اتاق خواب میباشد و همچنین تیپ متراژ 90 متری که دارای دو اتاق خواب میباشد. در هر طبقه از این مجتمع 8 واحد مسکونی موجود میباشد. با این حساب در کل این مجتمع 88 واحد آپارتمان مسکونی دارد.

نکته جذاب این پروژه این است که تمامی واحد ها به صورت فول تجهیز تحویل داده میشود. یعنی تمامی واحد های مسکونی مجتمع لوکس کاران به همراه سیستم سرمایش و گرمایش، درب های ضد سرقت، شیرآلات برند و کابینت های MDF تحویل سرمایه گذاران خواهد شد.

این پروژه به صورت سهام های 30 متری با پیش پرداخت 490 میلیون تومان به بازار عرضه شد. نا گفته نماند که اقساط ساخت بر اساس متری 15 میلیون تومان به صورت علی الحساب با شروع مراحل گودبرداری و ساخت آغاز میشود. توجه داشته باشید که برای داشتن یک واحد 60 متری نیازمند 2 سهم و برای داشتن واحد 90 متری نیازمند 3 سهم هستید.

پروژه امپریال پالاس

پروژه امپریال پالاس

پروژه امپریال پالاس در کل دارای حدود 145 واحد مسکونی است. این واحد ها از 86 مترمربع دو خواب تا 224 متر مربع 3 خواب متراژ های متنوعی دارد. که شما بنا به هر سلیقه ای میتوانید واحد مناسب خود را در این پروژه پیدا کنید این پروژه جزو پروژه های لاکچری منطقه 22 محسوب میشود. بنابراین انتظارات زیادی از امکانات و مشاعات این پروژه داریم.

پروژه افق بین الملل

محل این پروژه ضلع شمال شرقی میدان دانش واقع در خیابان دانش با پلاک ثبتی 4/447 قطعه (S16) می باشد. در حال حاضر پروژه روی خاک است، جواز های مورد نیاز را اخذ کرده است و به زودی مراحل تجهیز کارگاه و گودبرداری آغاز خواهد شد.

فاز اول پروژه افق بین الملل در قالب 3 بلوک ساخته خواهد شد. سازه ی هر بلوک، بتنی خواهد بود. هربلوک دارای ۱۵ طبقه مسکونی، یک طبقه لابی و ۳ طبقه منفی پارکینگ و انباری است. در هر طبقه از این پروژه ۸ واحد جایگذاری شده است، به جز دو طبقه انتهایی که به صورت VIP است و واحد های ۲۵۰ متری در این طبقات موجود است. متراژ واحد ها ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰ و۲۵۰ متری خواهد بود. واحد های ۱۰۰ و ۱۲۰ متری دارای دو اتاق خواب است. واحدهای ۱۴۰ متری دارای ۳ اتاق خواب خواهد بود. واحد های VIP دارای ۴ اتاق خواب مستر و لاین آسانسور اختصاصی می باشد. برای هر بلوک ۳ لاین آسانسور متشکل از یک لاین آسانسور باربری و دو لاین آسانسور نفربراست و همچنن دو راه پله در نظر گرفته شده است.

پروژه تندیس اقاقیا

پروژه تندیس اقاقیا

پروژه تندیس اقاقیا در زمینی به مساحت 5125 متر مربع و در قالب دو بلوک ساخته می شود. هر بلوک متشکل از 25 طبقه است. 18 طبقه مسکونی دارد. طبقات همکف و اول واحد های تجاری و لابی با ارتفاع 12 متر و 5 طبقه منفی دارد. این پروژه علاوه بر دارا بودن تمام شرایط یک برج ایده آل ویژگی ها و امکاناتی دارد که این برج را از تمام برج های منطقه 22 متمایز میکند. به عنوان مثال به کاربردن سقف وافل در پروژه و همچنین دیوار های از جنس بلوک لیکا 3 جداره نشان میدهد سازنده برای پروژه و خریداران ارزش بسیاری قائل است. و رفاه حال ساکنین در اولویت است.

برای اطلاع از بیشتر از شرایط خرید اقساطی و پیش فروش پروژه های چیتگر https://suren22.com/property-type/prebuy-apartment-district22/ بر روی لینک کلیک کنید و پروزه ها را ببینید و همچنین می توانید با مشاورین خرید ملک در منطقه 22 همانند سورن 22 که بصورت تخصصی بر روی منطقه 22 فعالیت می کنند، ارتباط بگیرید.

۰۹۱۲۵۲۷۲۲۶۸

۰۲۱-۴۸۸۱۹۹۲۶

نتیجه گیری

منطقه 22 تهران به عنوان یکی از جدیدترین و نوسازترین مناطق شهر تهران، طی سال های اخیر شاهد رشد و توسعه چشمگیری بوده و به همین دلیل گزینه ای ایده آل برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

این منطقه از مزایای متعددی برای سرمایه گذاری برخوردار است که از جمله آنها می توان به موقعیت مکانی مناسب، وجود امکانات رفاهی و تفریحی متنوع، رشد و توسعه سریع، حمایت دولت، وجود مراکز آموزشی و دانشگاهی، وجود مراکز درمانی، وجود مراکز تجاری و تفریحی، سرمایه گذاری بخش خصوصی، افزایش تقاضا برای مسکن اشاره کرد. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات منطقه 22، با توجه به رشد و توسعه سریع این منطقه، می تواند سود قابل توجهی برای سرمایه گذاران به ارمغان بیاورد و بسیاری از پروژه های فعلی این منطقه کماکان فرصت سرمایه گذاری خوبی است.

برچسب‌ها:

نظر شما