شناسهٔ خبر: 67331613 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله جوادی آملی در دیدار قالیباف:

مسؤولین تلاش کنند تا کشور آبرومند اداره شود

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه با مردم ایران باید با فهم، با درایت، با ادب و با فرهنگ برخورد کرد، تصریح کرد: مسؤولین تلاش کنند تا این کشورا را آبرومند اداره کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت ​​​​​​آیت الله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در دیدار محمد باقر قالیباف بیان کرد: حدیث شریفی هست که می فرماید: برادر تو کسی است که راست بگوید و با تو صادق باشد حتی اگر شما را برنجاند، نه اینکه هر چه گفتی، بگوید درست می گویی!؛ «صَدیقُکَ مَنْ صَدَقَکَ لا مَنْ صَدَّقَک» این  بسیار حدیث راهگشایی است.

وی ادامه داد: کشور ما دارای سرمایه های عظیمی است، خونهای پاک شهداء و برکات آن هست، دارای ذخایر فراوان خدادادی نیز هست، ما به چندین دریا وصل هستیم، بخش وسیعی جنگل و درخت داریم، بخش وسیعی زمین حاصلخیز داریم، باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی، از این منابع به درستی استفاده کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: مولا امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید :« مَن وَجَدَ ماءً و تُرابا ثُمّ افتَقَرَ فَأبعَدَهُ اللّه» کشوری که آب دارد، خاک دارد، و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند! اینکه کشور ما با این همه سرمایه ها، گرانی داشته باشد و هر روز اختلاسی و نجومی از آن بیرون بیایید، قابل قبول نیست، باید برای اداره کشور، اول جلوی فسادها گرفته شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه  قم بیان کرد: ما مردم ایران مردم بزرگ و بزرگ زاده ایم، ما نه یعنی حوزویان و دانشگاهیان، ما یعنی مردم ایران! ما هم تاريخ داريم هم جغرافيا داريم، هر جايی از ایران را بشکافيد، یک اثر باستانی هست، ما هزارها سال آثار علمی داريم،  دانشمندان و عالمان بزرگی در این کشور داریم که دارای آثار فراوان علمی نیز هستند، مردم ایران، مردمی با فرهنگ و بزرگ اند، این مردم را باید با فهم و مِهر اداره کرد.

وی در بیان یک ذکر خاطره از اول انقلاب اظهار کرد: در ابتدای انقلاب که از سمیناری در خارج از کشور بر می گشتیم، تا هواپیما وارد حریم ایران شد، تمام زنان و دختران، چه مسلمان، چه کلیمی، چه مسیحی و چه کمونیست، پس از تذکر خلبان هواپیما، به احترام جمهوری اسلامی ایران حجاب خود را حفظ کردند! مردم ما مردمی با وفا هستند، اگر ببینند که مشکلات کشور حل شده، اختلاسی نیست، نجومی نیست، ریاکاری نیست، مسئولین با فساد در کشور مبارزه می کنند، آنها نیز به قانون احترام می گذارند، یعنی با فشار نمی توان مردم را اداره کرد، با مردم ایران باید با فهم، با درایت، با ادب و با فرهنگ برخورد نمود.

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان کرد: ما نگران نیستیم چرا که خداوند می فرماید من از دین و نظام خودم محافظت خواهم کرد، ﴿وَإِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ؛ اگر شما از دین حق رویگردانید و به هنگام خطر به یاری دین نشتابید، خدا دیگران را به جای شما خواهد نشاند و حفظ آن را به دست دیگری خواهم سپرد؛ از خدا بخواهیم حال که می خواهد دین خود را حفظ کند چرا به دست ما نباشد و این ممکن نیست مگر اینکه پاسداشت خون شهداء باشیم، شهدای گمنامی که پلاک خود را کندند و دور انداختند، شهدایی که در دفاع از مرزهای وطن، در کوههای سرد کردستان ماندند و یخ زدند، کشور را این خون های پاک شهداء حفظ کرده است، مسئولین که کوچکترین شاگرد این مکتب هستند باید تمام تلاش خود را انجام دهند و به مردم خدمت کنند و این کشورا را آبرومند اداره کنند.

نظر شما