شناسهٔ خبر: 67331469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برنامه رادیو قرآن مصر برای بزرگداشت ابوالعینین شعیشع

رئیس رادیو قرآن کریم مصر از برنامه این رسانه برای بزرگداشت سیزدهمین سالگرد درگذشت استاد ابوالعینین شعیشع، قاری بزرگ مصری و رئیس سابق اتحادیه قاریان مصر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، رضا عبدالسلام، رئیس رادیو قرآن کریم مصر از برنامه این رسانه برای بزرگداشت سیزدهمین سالگرد درگذشت ابوالعینین شعیشع، قاری بزرگ مصری مشهور به «کاروان دولت تلاوت» و رئیس سابق اتحادیه قاریان مصر خبر داد.

عبدالسلام در گفت‌وگوی ویژه با الوطن تأیید کرد: رادیو قرآن کریم با توجه به مقام بالای شیخ ابوالعینین الشعیشع در میان قاریان مصری، این رادیو تمام تلاش خود را برای بزرگداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال وی به عنوان یکی از برجسته‌ترین قاریان قرآن کریم در مصر و جهان اسلام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در تمام طول امروز مجموعه‌ای از تلاوت‌های وی از رادیو پخش خواهد شد، علاوه بر این در زمان اذان نیز، اذانی با صدای او پخش می‌شود در کنار این امور، مراحل مختلف زندگی وی نیز از سوی صاحب‌نظران مرور خواهد شد.

رئیس رادیوی قرآن قاهره تصریح کرد که در سیزدهمین سالگرد وفات شیخ ابوالعینین شعیشع، شاهد پخش تلاوت‌های مشهور و همچنین تلاوت‌هایی نادر از شیخ خواهیم بود که برای نخستین بار از رادیوی قرآن مصر پخش می‌شود. این تلاوت‌ها در آرشیو رادیوی قرآن مصر به عنوان یکی از غنی‌ترین آرشیو تلاوت‌های قاریان برجسته مصر و جهان اسلام، موجود است و به مناسبت‌های مختلف پخش می‌شود.

قاری فقید شیخ ابوالعینین شعیشع، رئیس سابق اتحادیه قاریان مصر 12 اوت 1922 در شهر بیلا از توابع استان کفر الشیخ دیده به جهان گشود و روز پنجشنبه، 23 ژوئن 2011، در سن 88 سالگی، پس از عمری خدمت به قرآن کریم درگذشت.

 

انتهای پیام

نظر شما