شناسهٔ خبر: 67331299 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تشخیص زودهنگام و جراحی رفع انسداد روده، کودک بندرعباسی را نجات داد

رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمان کودکان بندرعباس گفت: پسربچه‌ای ۶ ساله که از حدود پنج ماه پیش به دلیل دل درد مزمن به پزشکان متعددی در داخل و خارج از استان مراجعه کرده بود، پس از بستری شدن در این مرکز، به دلیل انسداد روده در اثر توده‌ای بزرگ، به صورت اورژانسی تحت عمل جراحی قرار گرفت. رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمان کودکان بندرعباس گفت: پسربچه‌ای ۶ ساله که از حدود پنج ماه پیش به دلیل دل درد مزمن به پزشکان متعددی در داخل و خارج از استان مراجعه کرده بود، پس از بستری شدن در این مرکز، به دلیل انسداد روده در اثر توده‌ای بزرگ، به صورت اورژانسی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، دکتر امیر حسابی روز یکشنبه در تشریح جزئیات این خبر افزود: با وجود انجام آزمایش‌ها و معاینات مختلف در مراکز درمانی دیگر، تشخیص بیماری این کودک دشوار بود اما با هوشیاری کادر پزشکی این مرکز درمانی، بیمار به موقع تشخیص و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی افزود: پسربچه‌ای ۶ ساله که از حدود پنج ماه پیش به دلیل دل درد مزمن به پزشکان متعددی در داخل و خارج از استان مراجعه کرده بود، پس از بستری شدن در این مرکز، به دلیل انسداد روده در اثر توده‌ای بزرگ، به صورت اورژانسی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

دکتر سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی کودکان هرمزگان نیز که عمل جراحی این کودک را انجام داده است، در این باره گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که یک توده در قسمت ابتدایی روده بزرگ این کودک وجود دارد که با برداشتن این قسمت از روده، انسداد برطرف شد.

 

وی با بیان این که بیمار هم اکنون با حال عمومی خوب در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان این مرکز بستری است، بیان کرد: پس از دریافت نتیجه پاتولوژی، رویکرد درمانی مناسب جهت ادامه درمان بیمار اتخاذ خواهد شد و بیمار تا بهبودی کامل توسط کادر درمان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان پیگیری خواهد شد.

نظر شما