شناسهٔ خبر: 67331244 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاسخ وزارت بهداشت به ادعای واردات واکسن کرونا در دولت دوازدهم

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت درباره ادعای مطرح شده توسط نماینده یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص واردات واکسن در دولت دوازدهم اعلام کرد: عدد واقعی واردات واکسن کرونا توسط دولت دوازدهم، ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز بود که تا پایان دولت دوازدهم، ۱۸ میلیون دوز تزریق شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای توضیحاتی درباره واردات واکسن کرونا در دولت دوازدهم ارایه کرد و نوشت: پیرو ادعای مطرح شده توسط نماینده یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در خصوص واردات واکسن در دولت دوازدهم، ضروری است برای تنویر افکار عمومی و ممانعت از تحریف تاریخ، مواردی به اطلاع مردم ایران ایران رسانده شود.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس مستندات موجود در مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که قابل استعلام از جمعیت هلال احمر و گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز هست، برخلاف ادعای دکتر ظریف مبنی بر واردات ۱۲۰ میلیون دوز واکسن در دولت آقای روحانی، عدد واقعی ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز بود که تا پایان دولت دوازدهم ۱۸ میلیون دوز تزریق شده بود.

این اطلاعیه می افزاید: آمار واردات واکسن در هفته‌های اول دولت شهید رئیسی و با ورود مستقیم و موثر ایشان و ایجاد تسهیلات لازم و هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه های اجرایی و تامین اعتبار، تا اواسط شهریور ۱۴۰۰، تعداد واکسن های وارداتی به بیش از ۱۲۱ میلیون دوز رسید.

وزارت بهداشت تاکید کرد: همزمان با واردات و نیز حمایت کامل از چرخه تولید واکسن های داخلی، تدابیر لازم جهت تزریق گسترده با ایجاد هماهنگی های منسجم بین بخشی و فعال کردن همه ظرفیت های مردمی در دولت سیزدهم صورت گرفت و بیش از ۱۵۵ میلیون دوز واکسن شامل واکسن های تولید داخل و وارداتی تزریق شد که این رخداد با ثبت تزریق بیش از ۱.۶ میلیون دوز در روز توانست رکورد جدیدی را در بین کشورهای منطقه ثبت کند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: جناب آقای ظریف به نظر فراموش کردید که در دولت دوازدهم جان هزاران ایرانی بازیچه سیاسی بازی شما و دولت متبوع تان شد و در واکنش به اعتراض مردم عزیز برای تعلل در واردات واکسن، نپیوستن به FATF و تحریم ها را بهانه می کردید؛ حال چه شده پس از گذشت سه سال از تلاش های دولت سیزدهم و پیگیری های جدی شخص رئیس جمهور شهیدمان برای واردات انبوه واکسن و نجات جان هزاران ایرانی، ادعای جدید و مصادره این دستاورد برای دولت دوازدهم را مطرح می کنید که جای شگفتی دارد.

این اطلاعیه در ادامه نوشته است: یقیناً اگر در زمان خود به ترک فعل‌ها رسیدگی می‌شد، امروز طلبکار نبودید؛ مردم می‌دانند و تاریخ هم قضاوت کرد که شما و دولت تان به دلیل اهمال در مرگ هزاران هموطن شریک بودید.

نظر شما