شناسهٔ خبر: 67331158 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به کوشش نشر کیوی؛

مجموعه «دارودسته‌ی پرپری‌ها» منتشر شد

مجموعه «دارودسته‌ی پرپری‌ها» به قلم دورین کرونین و ترجمه شیما حسینی از سوی نشر کیوی برای گروه سنی «ج» منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مجموعه «دارودسته‌ی پرپری‌ها» اثری از دورین کرونین با ترجمه شیما حسینی از سوی نشر کیوی (واحد کودک و نوجوان انتشارات کتاب کاگو) برای گروه سنی «ج» (بالای ۱۰ سال) منتشر شده است. عناوین این مجموعه که درباره طبیعت و جانوران است، عبارت‌اند از: «ماجرای دم‌بالشی و سفینه‌ی فضایی»، «طبیعت وحشی»، «پرنده آبی عجیب».

در معرفی این مجموعه از سوی ناشر آمده است: «این شما و این هم دارودسته‌ی جوجه زری‌های فسقلی پرپری شهر. کنجد، نبات، قندعسل و گردوخاک شاید چهارتا جوجه باشند اما جوجه‌ی معمولی نیستند. آن‌ها دارودسته‌ی پرپری‌ها را راه انداخته‌اند و در هر جلد از این مجموعه با ماجرایی جالب و جدید روبه‌رو می‌شوند.».

- «دارودسته‌ی پرپری‌ها - ماجرای دم‌بالشی و سفینه‌ی فضایی» با تصویرگری کوین کورنل با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۱۰۴ صفحه و به بهای ۱۴۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است. در پشت جلد این کتاب آمده است:

«توی ماجراهای این کتاب کنجد و نبات و قندعسل و گردوخاک باید کله‌شان را به کار بیاندازند و بفهمند دم‌بالشی که سنجاب نترسی هم نیست، از چه می‌ترسد. وقتی قرار می‌شود بگوید چه چیزی دیده و ترسیده دو تا کلمه به زبان می‌آورد: گنده، ترسناک. اما راستش هیچ خبر ندارد آن بیرون، چی انتظارش را می‌کشد! به نظر شما قهرمان‌های جوجه‌زری پرپری ما می‌توانند چیزی که از دنیای دیگری آمده شکست بدهند؟».

- «دارودسته‌ی پرپری‌ها - طبیعت وحشی» با تصویرگری استیون گیلپین با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۱۰۴ صفحه و به بهای ۱۵۰ هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها شده است. در پشت جلد این کتاب آمده است:

«کنجد و نبات و قندعسل و گردوخاک تا به حال دو معمای این مجموعه را حل کرده‌اند. به نظرتان از عهده‌ی سومی هم برمی‌آیند یا سومی صدای جیک‌جیکشان را درمی‌آورد؟ راستش انگار یک غریبه توی یک جعبه‌ای اسرارآمیز پنهان شده. به نظر جوجه نیست و خودش را نشان هم نمی‌دهد. آن‌طور که پیداست، خیالاتی توی سرش دارد. اما وقتی کاملاً غیبش می‌زند، دارودسته‌ی پرپری‌ها به طبیعت وحشی می‌روند تا اوضاع را سروسامان بدهند و روبه‌راه کنند.».

- «دارودسته‌ی پرپری‌ها - پرنده آبی عجیب» با تصویرگری کوین کورنل با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۱۱۲ صفحه و به بهای ۱۴۵ هزار تومان منتشر شده است. در پشت جلد این کتاب آمده است:

«کنجد و نبات و قندعسل و گردوخاک چهار جوجه‌ی دارودسته‌ی پرپری‌ها هستند و کارشان حرف ندارد. توی این ماجرا یک پرنده‌ی آبی عجیب پر زده و صاف آمده دفتر کار آن‌ها. جیک جیک راه انداخته که خانه‌ام را دزد برده و حالا من چه کار کنم، چه کار نکنم و از این حرف‌ها. خب، معلوم است دیگر. دارودسته‌ی پرپری‌ها هم بال به کار شده‌اند تا سر در بیاورند کار چه کسی ناجور بوده است. اما یک جریانی توی این ماجرا هست که پرپری‌ها هیچ‌جوره نمی‌توانند پرپوشانی‌اش کنند! یک جریانی که… سرنخش… ای وای، داداشی… است!»

نظر شما