شناسهٔ خبر: 67331033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بجنورد: کار آفرینی آسیب‌های اجتماعی جامعه را مهار می‌کند

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: ایجاد اشتغال و کار آفرینی آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد وباید در این راستا فعالیت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری روز یکشنبه در همایش بانوان کارآفرین استان اظهار کرد: ایجاد کار آفرینی جلوی دزدی ها و سایر آسیب های اجتماعی را می گیرد .

وی افزود: باید فرهنگ کارآفرینی در استان را توسعه یابد تا جلوی آسیب های اجتماعی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به آموزه های دینی در خصوص اهمیت به کار و اشتغال تاکید کرد و افزود: در دین به کسب و کار، ایجاد اشتغال، کارآفرینی و روزی حلال بسیار تاکید شده است .

وی گفت: کار و ایجاد اشتغال آنچنان در جامعه از اهمیت برخوردار هستند که در آموزه های قرآنی و دینی در کنار جهاد به کار و روزی حلال اشاره شده است.

امام جمعه بجنورد در پایان از بانوان کارآفرین استان خواست که در مسایل سیاسی همچون انتخابات نیز حساس باشند چرا که بانوان در جامعه و خانواده تاثیر گذار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: بانوان در هر زمینه ای که ورود پیدا کنند به دلیل پشتکار به موفقیت دست یافته اند.

هر خانه یک کارخانه

جانشین فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در بسیج اقشار به طرح هر خانه یک کارخانه اشاره ای کرد و گفت: کارآفرینان زن می توانند با رونق کسب و کارهای خرد و کوچک و مشاغل خانگی هر خانه را به کارخانه تبدیل کنند.

سرهنگ پاسدار محمد براتی اظهار کرد: اکنون تعداد زیادی از بانوان استان با اجرای طرح های مشاغل خانگی برای خود و تعدادی از سایر افراد شغل ایجاد کرده اند که بعضا برخی از این بانوان شغل های خود را توسعه داده اند و حرفی برای گفتن دارند.

وی تصریح کرد: بانوان در ایجاد کسب و کار ها ظرفیت و پتانسیل بالایی دارند و بسیار نیز موفق عمل کرده اند.

جانشین فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی بر حمایت از بانوان کارآفرین تایکد کرد و افزود: بیش از پنج هزار زن صنعتگر در استان وجود دارد که در بخش های مختلف مشغول به فعالیت هستند اما در چند سال اخیر تنها ۶۰۰ نفر از آنان توانسته اند از وام بهره مند شوند.

وی گفت: اکنون ایجاد کار و اشتغال معطوف به چند حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی نیست بلکه شغل های جدید بسیاری راه اندازی شده است که حتی درآمد مناسبی نیز دارند.

براتی تصریح کرد: در راستای گسترش عدالت باید استان ها و مناطق محروم بیشتر مورد حمایت قرار گیرند که ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک می تواند نقش موثری در زمینه درآمد و تامین معیشت داشته باشد.

جانشین فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر برگزاری انتخاباتی پرشور تاکید کرد و گفت: با انتخاب فردی اصلح رییسی جمهوری توانمند را بر می گزینیم که ادامه دهنده راه شهید جمهور باشد.

وی به خدمات شهید جمهور در مناطق محروم و دور دست نیز اشاره کرد و گفت: در طول دوران خدمت ایشان گام های مهمی در این استان در راستای ایجاد عدالت برداشته شد که امیدواریم دولت جدید نیز دولتی مردمی باشد.

این همایش با حضور بانوان کار آفرین، دانشجویان و شماری از مسوولان اقتصادی، سپاهی و بسیجی در سالن هماش شهدای گمنام در دهکده مقاومت بسیج بجنورد برگزار و در پایان از تعدادی از بانوان نیز تجلیل شد.

نظر شما