شناسهٔ خبر: 67330771 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۳۵ درصدی بارندگی‌ها در خراسان شمالی

میانگین بارندگی بهار امسال استان ۱۲۸.۶ میلیمتر بوده که نسبت به دوره آماری بلند مدت استان که ۹۵.۱ میلیمتر بوده، ۳۵ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

نوربخش داداشی، مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: خوشبختانه بارندگی‌های استان در فصل بهار امسال نسبت به میانگین بلند مدت ۳۵ درصد افزایش و نسبت به فصل بهار سال ۱۴۰۲ که ۷۶ میلیمتر بارش در استان ثبت شد، ۷۰ درصد افزایش داشته است. 

او گفت : در این مدت ایستگاه مهمانک با ۲۷۶ میلیمتر بیشترین و ایستگاه دشت با ۴۴ میلیمترکمترین بارش را درمیان ۱۹ ایستگاه اقلیم شناسی و سینوپتیک استان به ثبت رسانده است. 

مدیرکل هواشناسی استان گفت: خصوصیت بارش‌های رگباری که در فصل بهار امسال بیشترین بارش‌ها را شامل شده، نقطه‌ای بودن و بعضاً سیل آسا بودن آن است، لذا در دو ایستگاه بجنورد و دشت میانگین بارندگی نسبت به آمار بلند مدت، کاهش یافته است. 

ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی شهرستان بجنورد در فصل بهار ۷۸.۸ میلیمتر بارش ثبت کرده که ۱۱ درصد کاهش نسبت به دراز مدت و ۲۱ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته است. 

داداشی گفت: در فصل بهار ۲۲ هشدار شامل ۱۲ هشدار زرد و ۱۰ هشدار نارنجی صادر کرده که همه هشدار‌ها در استان به وقوع پیوسته و مردم و دستگاه‌های اجرائی، به بهترین نحو با این اداره کل همکاری نموده اند.

نظر شما