شناسهٔ خبر: 67330719 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

شناسایی ۴۰ مجرم سابقه‌دار با اطلاعات بانک ژنتیک/ سال گذشته بیش از ۲ میلیون پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شد

مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۴۰ مجرم سابقه‌دار که هیچ سرنخی برای شناسایی و دستگیری آنان وجود نداشت، با اطلاعات ذخیره شده در بانک اطلاعات هویت ژنتیک شناسایی و دستگیر شدند که اقدامی بسیار ارزشمند بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- بابک سلحشور در مراسم افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان اسدآباد استان همدان با اشاره به فعالیت بانک اطلاعات ژنتیک به عنوان یکی از اقدامات مهم و پر افتخارات سازمان  پزشکی قانونی، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰۵ هزار نمونه از مجرمین خشن و سابقه‌دار اخذ و بیش از ۱۱۵ هزار پروفایل ژنتیکی در بانک ذخیره شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های پزشکی قانونی در سال گذشته افزود: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده به پزشکی قانونی ارجاع و پاسخ آن برای مراجع قضایی ارسال شد.

مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: از کل پرونده‌های ارجاعی یک میلیون ۸۸۰ هزار مربوط به حوزه معاینات بالینی، ۷۸ هزار مورد مربوط به معاینه اجساد، ۱۵۰ هزار مورد مربوط به آزمایشگاه و ۳۴ هزار مورد نیز مربوط به کمیسیون‌ها بوده است.

هدف پزشکی قانونی ارائه خدمت باکیفیت و سریع به مردم است

سلحشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی و افتتاح اداره پزشکی قانونی شهرستان اسدآباد، گفت: بر اساس آمار‌های اعلام شده ماهیانه ۸ تا ۱۰ متوفی به پزشکی قانونی اسدآباد ارجاع می‌شوند که پیش از افتتاح این مرکز لازم بود برای تعیین علت فوت به مرکز استان اعزام شوند، اما خوشبختانه با افتتاح اداره پزشکی قانونی اسدآباد خدمات پزشکی قانونی در همین شهرستان به مردم عزیز ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف پزشکی قانونی ارائه خدمت با کیفیت و سریع به مردم است، عنوان کرد: راه‌اندازی و افتتاح مراکز از جمله مرکز پزشکی قانونی اسدآباد با تکیه بر همین هدف یعنی ارائه خدمات بهتر به مردم صورت می‌گیرد لذا از همه مسئولین استان و از جمله همکارانم در پزشکی قانونی برای راه‌اندازی این مرکز کمال قدردانی و تشکر را دارم.

یادآور می‌شود اداره پزشکی قانونی اسدآباد استان همدان که صبح امروز یکشنبه سوم تیرماه و همزمان با هفته قوه قضاییه افتتاح شد، در زمینی به مساحت ۸۷۶ متر مربع با کاربری معاینات و تشریح به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما