شناسهٔ خبر: 67330568 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها:

تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها موظف به اجرای عدالت اجتماعی هستند

حجت الاسلام فیروزجایی گفت: عادل بودن و عدالت تنها مختص قوه قضائیه نیست بلکه تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها موظف به اجرای عدالت اجتماعی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام فیروزجایی معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها در مورد نقش و جایگاه قانون در توسعه عدالت اجتماعی اظهار کرد: عدالت اجتماعی در قانون پیش بینی شده و حتی برای محکومان نیز اجرا می‌شود.

عادل بودن و عدالت تنها مختص قوه قضائیه نیست بلکه تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها موظف به اجرای عدالت اجتماعی هستند. ضمن آنکه تمام افرادی که به قوه قضائیه مراجعه می‌کنند، ذیحق نیستند و حکم به نفع آن‌ها صادر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه وظیفه قانونگذاری ندارد ادامه داد: قاضی مکلف به اجرای قانون است و باید قانون را به صورت عادلانه برای تمام پرونده‌ها اجرایی کند.

حجت الاسلام فیروزجایی در رادیو گفتگو تصریح کرد: در سطوح مدیریت کشور، شفافیت در امور و پاسخگویی در قبال مسئولیت‌ها یکی از اصول مورد تاکید است. در برخورد‌ها نیز احترام و محبت اولین حلقه زنجیره اصلاح و تربیت افراد حتی محکومان است تا زمانی که فرد به اجتماع باز می‌گردد بتواند به صورت آبرومندانه به حرفه خود بپردازد؛ لذا همه مسئولان باید نسبت به مسئولیت خود پاسخگو باشند و توسط مراجع نظارتی و ارزیابی مستمرا مورد ارزیابی قرار بگیرند.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها با بیان اینکه تقسیم پست‌ها نیز براساس عدالت اجتماعی صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مراجع مختلف نظارتی، ارزیابی‌ها مورد لحاظ قرار می‌گیرد و تقسیم امور براساس ارزیابی‌های متعدد صورت می‌گیرد.

وی همچنین ضمن تاکید بر آسیب شناسی عوامل عدم تحقق عدالت اجتماعی گفت: باید قوانین این حوزه به روزرسانی شود. شغل‌های جدید نیز باید با به روزرسانی قوانین منطبق باشد.

شخصیت افراد از درون خانواده شکل می‌گیرد؛ بنابراین خانواده همواره دارای اهمیت بوده و اثرگذار است. معنویت موجب می‌شود افراد به سمت بزه و خلاف نروند. در جامعه اسلامی نیز باید نهاد‌ها و ارگان‌ها به وظایف خود عمل کنند تا افراد بیکار نباشند و نیاز‌های اجتماعی آن‌ها برطرف شود که یکی از موارد مهم در پیشگیری از وقوع جرم است.

این مقام قضایی در پایان این برنامه رادیویی از خیرین، ستاد دیه و انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان برای همراهی کردن دستگاه قضا در اهداف خود، قدردانی کرد.

نظر شما