شناسهٔ خبر: 67330401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

شهید جمهور الگوی جدیدی از حکمرانی را ارائه کرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهید جمهور در مدت عمر کوتاه و بابرکت مدیریتی خود، الگوی جدیدی از حکمرانی ملت، امت و امامت را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، رضامراد صحرایی صبح امروز _یکشنبه سوم تیر_ در بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان مرکزی در فرهنگ‌سرای شهر اراک اظهار کرد: در دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، کسی از اختلاف او با سایرین چیزی نشنید، در صورتی که بسیاری از حرف‌ها در سینه او ماند و تا ابد هم خواهد ماند؛ این شهید بزرگوار بسیاری از مرارت‌ها را همچون بغض فرو می‌برد و می‌گفت مردم نباید از اختلاف مسئولان آسیب ببینند، آن‌ها ولی‌نعمت هستند.

وی افزود: شهید جمهور راه رسیدن به خدا را از میان مردم برگزید، با مردم و در میان آن‌ها بود و در نهایت مردم حق او را به‌خوبی ادا کردند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شهید جمهور برای مردم خود را وقف کرد و خط قرمزی پس از حدود الهی برای مردم نداشت. این شهید خوب می‌دانست که هیچ حکمرانی بدون مردم ایجاد نمی‌شود و به توفیق نمی‌رسد.

صحرایی ادامه داد: جلوه‌های مردمی در دولت این شهید آن‌قدر گسترده بود که مدام تذکر می‌داد که دولت سیزدهم نگویید و به‌جای آن دولت مردمی بگویید، هیچ‌گاه نگفت چه چیزی تحویل گرفته است و همیشه گوش به فرمان ولی خود بود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم مردم شاهد بودند که در سه سال به اندازه دو دولت و شاید بیشتر کار انجام شد، ادامه داد: این شهید کلنگ زدن بر زمین و افتتاح طرح جدید در جایی که پروژه‌ای نیمه‌تمام وجود داشت را منع کرده بود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم یک پیام برای همه دارد که عقل جمعی و خرد جمعی اشتباه نمی‌کند و اگر او عزیز شد، دلیل آن این است که مردم او را عزیز یافتند.

صحرایی با بیان اینکه عدالت شعار بنیادین و جهت اصلی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: خیران برای دستیابی به عدالت گام‌های بلندی برمی‌دارند، کار خیران برای مردم و ملت و حکومت و کشور، امیدآفرینی و اعتماد به آینده است.

وی با بیان اینکه انسان در مدارس تربیت می‌شود و تقویت انسان همیشگی، مادام و پیوستگی است، اظهار کرد: ایران اسلامی سرزمینی گهربار و اصیل، نجیب و با اصالت است که برای اعتلای و ارتقای آن در بخش‌های مختلف باید کوشید و خیران در این راستا نقش مثمری دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت فعالیت دولت سیزدهم ۷ هزار مدرسه و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در کشور ایجاد شده است، گفت: ۳.۵ میلیون فضای آموزشی به کشور اضافه شده و ۶۴ درصد آن‌ها در روستاها، حاشیه شهرها و مکان‌هایی که سرانه آموزشی آن‌ها از سرانه ملی پایین‌تر بوده، ایجاد شده است.

صحرایی افزود: سرانه فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش‌آموز کمتر از دو متر مربع بود، اما این میزان در کشور به حدود ۵ متر و ۳۵ سانتی‌متر رسیده است.

وی اظهار کرد: خیران کار را آغاز می‌کنند و دولت باید آن را به پایان برساند، خیران همیشه پای کار هستند، اما اعتبارات دولتی سالانه و محدود است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مدرسه کانون و سیمای آینده کشور است، بذر آینده هر جامعه در مدرسه‌ها کاشته می‌شود و خیران در آینده کشور نقش‌آفرینی می‌کنند، مدرسه محل ساختن آینده است و اثر کار خیر خیران هرگز از بین نمی‌رود.

نظر شما