شناسهٔ خبر: 67330342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برداشت گندم در خراسان شمالی با هزار و ۱۹۰ کمباین و دروگر

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۹۰ کمباین و هزار دروگر برداشت گندم در مناطق مختلف استان برعهده دارند.

صاحب‌خبر -

برداشت گندم در خراسان شمالی از نیمه خرداد ماه آغاز شده و بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان تا کنون گندم بیش از ۸۰ درصد کشتزار‌ها در مناطق گرمسیری استان برداشت شده است و در سایر مناطق هم همچنان ادامه دارد و تا دیروز ۲۱ هزارو ۲۲۰ تُن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما هم اعلام کرد: ۱۹۰ کمباین و هزار دروگر برداشت گندم در مناطق مختلف استان برعهده دارند.

سید مجید بهشتی گفت: در صورت لزوم مطابق هرسال با افزایش برداشت گندم در استان برنامه ریزی شده ۴۰۰ کمباین هم از استان‌های مجاور برای تسهیل در برداشت وارد استان شوند.

او گفت : قیمت برداشت غلات با کمباین از سوی وزارت جهادکشاورزی به ازای هر یک هکتار یک میلیون و ۹۷۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

او گفت : نظارت بر روی کمباین‌ها با دقت انجام می‌شود و کمباین داران باید دستگاه‌های خود را ضدعفونی و معاینه فنی داشته باشند.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی استان گفت: جهاد کشاورزی با مشارکت نظام مهندسی کشاورزی در سال زراعی جاری بر کار برداشت غلات در استان نظارت خواهند کرد تا ریزش گندم در حین برداشت کاهش یابد.

نظر شما