شناسهٔ خبر: 67330215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان:

سامانه خودنویس امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره را برای متعاملان ایجاد کرده است

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سامانه خودنویس امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره را برای متعاملان ایجاد کرده است، بنابراین مشاوران املاک می‌توانند با ارائه خدمات تخصصی‌تر به فعالیت خود در این بخش ادامه بدهند.

صاحب‌خبر -

بهزاد کردلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با اشاره به اینکه سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و کاهش هزینه‌های مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قراردادهای اجاره توسط متعاملان به آدرس srem. mrud. ir ایجاد شده است، گفت: این سامانه تنها برای مدیریت بازار مسکن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در سامانه خودنویس متعاملان اعم از موجر و مستأجر این امکان را دارند تا قراردادهای اجاره خود را به شکل رایگان در این سامانه ثبت کنند، اظهار کرد: اسنادی که در سامانه خودنویس ثبت می‌شود، رسمی و قابل استناد است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سامانه خودنویس سبب حذف مشاوران املاک نمی‌شود زیرا مشاوران املاک فعالیت تخصصی ارائه می‌دهند و با این وجود ضرورت دارد تا مشاوران املاک فعالیت‌های خود را به‌روزرسانی کرده و ارتقا بدهند.

کردلو تاکید کرد: سامانه خودنویس از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده است و به مرور انواع معاملات اجاره را روی سامانه بارگذاری و رفع ایرادشده و هم‌اکنون مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.

وی، ادامه داد: سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان ایران املاک آغاز به کار کرد و همان زمان وزارت راه و شهرسازی سامانه را از وزارت صمت دریافت کرد و مکلف شد تا دسترسی مردم به کد رهگیری رایگان بدون مراجعه به مشاوران املاک و مستغلات را ایجاد کند.

نظر شما