شناسهٔ خبر: 67330183 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

زیبایی‌نژاد در گفت‌وگو با دانشجو:

همه اقشار در اجتماعات بزرگ مذهبی حضور دارند/ اطعام مردم از توصیه‌های اهل بیت است

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ضمن بیان اینکه در اجتماعات بزرگ مذهبی مانند میهمانی ده کیلومتری همه اقشار حضور دارند، اظهار کرد جشن عید غدیر مناسک‌سازی نبوده و جشن‌گرفتن و اطعام کردن از توصیه‌های اهل بیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، امروز ۳ تیرماه دومین نشست خبری میهمانی ده کیلومتری غدیر در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد. در حاشیه این نشست، مصطفی زیبایی‌نژاد؛ مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درگفت‌وگو با دانشجو پیرامون درونمایه اجتماعات مذهبی به خصوص، میهمانی ده کیلومتری اظهار داشت: جشن عید غدیر مناسک‌سازی نیست. جشن‌گرفتن و اطعام کردن از توصیه‌های اهل بیت است. ما در مدیریت شهری و مجموعه‌های جبهه انقلاب، به خدمت کردن به اهل بیت افتخار می‌کنیم.

وی افزود: اینکه بحثی صورت گرفت و بعضی از افرد در این مورد اصطلاحات نامناسبی به کار بردند، بنظر من نشانه کم لطفی نسبت به اهل بیت است.

زیبایی‌نژاد ضمن بیان اینکه همه ما با افتخار در تمام مراسم‌هایی چون «میهمانی ده کیلومتری» و «جشن امام رضایی‌ها»، نوکری مردم را می‌کنیم، تصریح کرد: در کنار این مراسم‌ها، سایر فعالیت‌ها نیز سر جای خود است. یعنی شبهه‌ای مبنی بر اینکه ما فقط به این برنامه‌ها می‌پردازیم، صحت ندارد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در توصیف ویژگی‌های این دست از برنامه‌ها بیان کرد: اولا این برنامه‌ها تنها به یک قشر ویژه اختصاص ندارد. وقتی ما به برنامه‌هایی چون «میهمانی ده کیلومتری» و «جشن امام رضایی‌ها» یا برنامه‌هایی که در ماه رمضان انجام شدند، یا برنامه محرم شهر نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که اقشار گوناگون با پوشش‌ها و سلیقه‌های مختلف شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ثانیا، سایر برنامه‌های فرهنگی-هنری، بزرگداشت مفاخر، یادواره‌های شهدا و اغلب این دست از برنامه‌ها در طول سال در حال برگزاری است. افتخار ما این است که بتوانیم برنامه‌های مربوط به اهل بیت را بزرگتر و با شکوه‌تر برگزار کنیم.

نظر شما