شناسهٔ خبر: 67330170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۳ تیر

در این بخش چند خبر کوتاه از خراسان رضوی را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -
 
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، خبر‌های کوتاه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.
 
برگزاری نشست هم اندیشی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی نیشابور
 
 همزمان با روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، نشست هم اندیشی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در نیشابور برگزار شد.
 
مسئول امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰ کانون آگهی و تبلیغاتی در سطح نیشابور، گفت: این کانون‌ها را می‌توان با توجه به فعالیتهایشان بعنوان روابط عمومی‌های بخش خصوصی نام برد.
 
نرجس مقدم پاشا افزود: در این جلسه مهمترین مسائل کانون‌ها از قبیل؛ مالیات، تاکید بر تجاری بودن ذاتی کانون‌ها طبق ماده ۵ که کانون‌ها را جزو اصناف خاص برمی‌شمارد لذا نیازی به پروانه تجاری ندارند، ورود به سامانه جهت ثبت نام کانون‌های آگهی و تبلیغات، مجوز قبل از اکران تابلو‌های تبلیغاتی، پیک آگهی نامه‌ها و هر گونه تبلیغ در اتوبوس‌ها و... مطرح شد.
 
در پایان این نشست، موسی نوکاریزی با اکثریت آرا به عنوان نماینده مدیران مسئول کانون‌های آگهی و تبلیغاتی نیشابور انتخاب شد.
 
موتورسیکلت سواران؛ بیشترین مصدومان حوادث ترافیکی در نیشابور 
 
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: از مجموع ۳۲ مصدوم حوادث ترافیکی در روز اول تیر، ۲۰ مصدوم راکب یا سرنشین موتورسیکلت بوده اند. 
 
سیدحمید حسینی، ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور را به عنوان ماه‌های افزایش حوادث برای موتورسواران دانست و گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی ریشه در رفتار‌های موتورسواران دارد که در صورت اصلاح رفتار موتورسواران، این مشکلات برطرف خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: موتورسیکلت سواران باید بدانند که استفاده نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به ضربه به سر و فوت یا مجروحیت شدید راکب یا سرنشین شده است؛ از این رو استفاده از کلاه ایمنی و رعایت احتیاط می‌تواند از این صدمات جلوگیری کند.
 
برگزاری مانور سراسری انتخابات در بخش رخ 
 
رئیس ستاد انتخابات بخش رخ گفت: مانور انتخابات با هدف افزایش آمادگی و هماهنگی عوامل اجرایی و نظارت شعب اخذ رأی در این منطقه برگزار شد.
 
محمدحسین زاده افزود: این مانور به منظور آمادگی و آموزش عوامل نظارت و اجرایی شعب اخذ رأی و با حضور اعضای هیأت اجرایی، نمایندگان هیأت نظارت، رئیس و اعضای ستاد انتخابات و همچنین کاربران شعب برگزار شد.
 
وی در ادامه افزود: این مانور با ۲ دستگاه احراز هویت در ۲ شعبه منتخب توسط سامانه جامع انتخابات انجام و همه اقداماتی که باید در روز اخذ رأی اعم از صورت جلسه آغازین، صورت جلسه پایانی و فرآیند اخذ رأی انجام شود، در این مانور انجام شد.
 
رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری در بخش رخ تصریح کرد: پس از اتمام صورت‌جلسه‌ها، تجمیع آرا و ارسال صورت جلسات انتخابات در همین مانور به حوزه انتخابیه مرکزی ارسال شد.
 
صعود و فرود نجاتگران آتش نشانی نیشابوری بر روی برج عملیاتی
 
برنامه آزمایشی عملیات نجات در ارتفاع و اجرای صعود و فرود بر روی برج عملیاتی توسط نجاتگران سازمان آتش نشانی نیشابور اجرا شد.
 
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: در این برنامه آموزشی که در قالب کار روزانه نجاتگران در ایستگاه شهید صدیقی انجام شد، علاوه بر ایجاد کارگاه با طناب و نوار بالای برج عملیاتی و آشنایی با چند ابزار فرود، عملیات انتقال و حمل مصدوم فرضی در ارتفاع به وسیله بسکت نیز مرور شد.
 
 ابوالفضل اسدی افزود: در این برنامه که با نظارت مدیر عملیات سازمان آتش نشانی انجام شد، دو تیم از نجاتگران با صعود و فرود از برج عملیاتی ایستگاه شهید صدیقی (مرکزی)، آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.

نظر شما