شناسهٔ خبر: 67330135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری شهرداری اصفهان خبر داد

تهیه نمای ۳۶۰ درجه بافت تاریخی اصفهان برای ارائه خدمات الکترونیک شهرسازی

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان از تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه محدوده فرهنگی و تاریخی این کلان‌شهر برای فراهم‌سازی بستر ارائه خدمات الکترونیک و پاسخگویی بی‌واسطه به انواع درخواست‌های شهرسازی خبر داد.

صاحب‌خبر -

‌سعید صادقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اصفهان با دارا بودن بافت و ابنیه تاریخی به عنوان یک شهر موزه می‌تواند نقش مؤثری را برای توسعه مباحث فرهنگی و توریستی ایفا کند، اظهار کرد: این امر مستلزم رویکردهای جدید از جمله تلفیق تکنولوژی با مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به‌ویژه اقتصاد گردشگری برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب است.

وی افزود: تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه محدوده فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان در راستای فراهم‌سازی بستر ارائه خدمات الکترونیک شهرسازی در دستور کار شهرداری این کلان‌شهر قرار گرفت.

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از گذشت دو سال از راه‌اندازی سامانه اصنو با در دستور کار قرار دادن و الکترونیکی شدن تمام فرایندها و فعالیت‌های شهرسازی در راستای پاسخگویی بی‌واسطه به انواع درخواست‌های شهرسازی، عملیات عکسبرداری ۳۶۰ درجه و مدل سه‌بعدی از محدوده ۳۶۰ هکتاری بافت تاریخی این کلان‌شهر به عنوان نخستین شهر در ایران با فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم اجرا شد.

صادقانی ادامه داد: تهیه نقشه فتوگرامتری و مدل سه بعدی محدوده فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان بر اساس تصویربرداری با پهباد در مرحله انجام است و تفاهم نامه‌های مربوطه با حمایت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری این کلان‌شهر و شرکت پیمانکار مربوطه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه نقشه‌های رقومی لایه‌های GIS ، به‌صورت یکپارچه قابلیت بارگذاری و بهره‌برداری داشته و کافی است با ورود به سامانه «اصفهان من» یا esup.isfahan.ir به‌صورت برخط از تصاویر سه‌بعدی محدوده مرکزی بافت تاریخی شهر اصفهان استفاده کنند.

نظر شما