شناسهٔ خبر: 67329970 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پروژه رمزارزی که دروغ از آب درآمد/ هکرها میلیون‌ها دلار پول به جیب زدند!

رپر مشهور و میلیون‌ها دنبال‌کننده‌ی او در شبکه‌های اجتماعی، قربانی تبلیغات دروغین پروژه‌ی رمزارز GUNIT شدند.

صاحب‌خبر -

به گزاری خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش زومیت، رپر سرشناس، ۵۰Cent، به‌همراه میلیون‌ها دنبال‌کننده‌اش در شبکه‌های اجتماعی، هدف حمله‌ی فریبکارانه‌ی کریپتویی قرار گرفتند. در این حمله که نوعی پامپ و دامپ (Pump and Dump) به‌شمار می‌رود، هکرها توانستند پیش‌ از اطلاع عموم درمورد ماجرا، سود قابل‌ توجهی به جیب بزنند.

میزان دقیق سود هکرها از فریب ۵۰Cent و دنبال‌کننده‌های او مشخص نیست؛ ۵۰Cent ابتدا در پست اینستاگرامی خود نوشت: «هر کسی که این کار را انجام داده، در عرض ۳۰ دقیقه ۳۰۰ میلیون‌ دلار به جیب زده است»؛ البته این پست بعداً ویرایش شد و به سه میلیون دلار تغییر یافت.

پروژه رمزارزی که دروغ از آب درآمد/ هکرها میلیون‌ها دلار پول به جیب زدند!

کلاهبرداران برای تبلیغ توکن بی‌ارزش GUNIT از حساب ایکس و وب‌سایت Thisis۵۰ متعلق به ۵۰Cent سوءستفاده کردند. رپر سرشناس با انتشار پستی اینستاگرامی که تصاویری از این ماجرای ناخوشایند را نشان می‌داد، توضیح داد: «حساب ایکس و سایت Thisis۵۰.com من هک شده‌اند و هیچ ارتباطی با این ارز دیجیتال ندارم. ایکس نیز به‌سرعت برای بستن حساب هک‌شده‌ام اقدام کرد.»

ماجرای هک حساب‌های کاربری افراد مشهور نشان می‌دهد افرادی که در حوزه‌ی رمزارز فعالیت دارند نباید به‌راحتی فریب تبلیغات دروغین این حوزه را بخورند و لازم است با کسب اطلاعات کامل درمورد پروژه‌ها و انجام تحقیقات کامل نسبت‌ به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

۲۲۷۲۲۷

نظر شما