شناسهٔ خبر: 67329640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

رشد 25 درصدی مشارکت در نوزدهمین دوره جشنواره تعاونی‌های برتر استان تهران | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از رشد 25 درصدی ثبت نام شرکت‌های تعاونی در نوزدهمین دوره جشنواره تعاونی‌های برتر خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، «محمد آذرپناه» سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه ثبت نام در این جشنواره از 16 اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه داشت، گفت: تعداد ثبت نام کنندگان از 553 شرکت تعاونی در سال 1402 به 693 تعاونی در سال جاری رسیده که حاکی از رشد 25 درصدی استقبال شرکت‌های تعاونی استان تهران از جشنواره تعاونی های برتر است.

 وی گفت: فراوانی تعداد ثبت نام تعاونی ها در این جشنواره به ترتیب بیشترین تعداد در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات انجام شده است.

آذرپناه با بیان اینکه هدف جشنواره تعاونی‌های برتر، ترویج فرهنگ تعاون و کار گروهی است و نقش آفرینی موثر در مردمی سازی اقتصاد است، افزود: امیدواریم با برگزاری این جشنواره، فرهنگ مشارکت مردم در اقتصاد جامعه ترویج بیشتری یافته و سهم بخش تعاون در اقتصاد به 25 درصد مورد نظر در سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی نزدیک تر شود.

 وی تصریح کرد: با در نظرگرفتن بُعد اجتماعی تعاونی‌ها و این که تعاونی نه تنها یک نظام اقتصادی برای رشد و اشتغال پایدار، بلکه شیوه‌ای از ایجاد یک نظام تأمین اجتماعی و حمایتی و بستر مناسبی برای تحقق عدالت نیز محسوب می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: ترویج و توسعه فرهنگ تعاون و آشنایی با جایگاه کسب و کارهای تعاونی یکی از راه‌های تحقق شعار سال " جهش تولید با مشارکت مردم" است.

 آذر پناه اظهار کرد: انتخاب و معرفی تعاونی های نمونه با شاخص ها و معیارهای صحیح، علاوه بر نشان دادن نقاط قوت و تقویت آنها، می تواند هموار کننده راهی برای حرکت سایر علاقمندان به سوی فعالیت های جمعی باشد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: نوزدهمین دوره از جشنواره تعاونی‌های برتر استان تهران بعد از اتمام کار داوری، در شهریور ماه سال جاری و هم زمان با هفته تعاون با حضور مسئولان ملی و استانی و جامعه تعاونگران استان تهران برگزار خواهد شد.


نظر شما