شناسهٔ خبر: 67329295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

قبرس در دام تل‌آویو می‌افتد؟

واکنش دبیرکل حزب الله لبنان به احتمال مشارکت قبرس در حمله به این کشور و همچنین نگرانی صهیونیست‌ها از فروپاشی رژیم صهیونیستی از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: چندی قبل، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم در ماه مه ۲۰۲۳، مانور «خورشید آبی» در قبرس را که شبیه سازی حمله در عمق لبنان بوده، برگزار کرده است. این رسانه‌ها افزودند که رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر اتحاد راهبردی جدید با یونان و قبرس تشکیل داده است.

دبیرکل حزب الله لبنان نیز در سخنرانی اخیر خود به قبرس هشدار داد که در صورت قرار دادن فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی خود در اختیار رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان با قبرس مانند کشور متخاصم و شریک در تجاوز برخورد خواهد کرد.

رئیس جمهور قبرس نیز به طور سراسیمه به سخنان دبیر کل حزب الله واکنش نشان داده و از عدم مداخله کشورش در منازعات منطقه‌ای خبر داد.

قبرس در دام تل‌آویو می‌افتد؟

روزنامه رأی الیوم در این خصوص نوشت: قبرس مانند یونان طی سال‌های اخیر از سرمایه گذاری‌های صهیونیست‌ها استفاده برده است. همکاری‌های نظامی و امنیتی ۲ طرف نیز افزایش یافته به طوری که نظامیان صهیونیست در قبرس مانورهای نظامی مشترک برگزار می‌کنند. با تشدید درگیری‌ها در طول نوار مرزی لبنان، دشمن صهیونیستی از روابط خود با قبرس سو استفاده کرده و از حریم هوایی این کشور برای شبیه سازی حمله به لبنان استفاده کرده است. سخنان مقامات قبرس بعد از تهدیدات دبیرکل حزب الله لبنان نشان می‌دهد که این تهدیدات اثر خود را گذاشته است چرا که قبرسی‌ها از موج ورود آوارگان سوری از سمت لبنان به این کشور و همچنین کشیده شدن پای قبرس به جنگ میان لبنان و رژیم صهیونیستی وحشت دارند. آیا قبرس با توجه به تحولات راهبردی منطقه مسیر عقلانی را در پیش می‌گیرد یا در دام رژیم صهیونیستی گرفتار می‌شود؟ این در حالی است که ساکنان قبرس با اشکال مختلف استعمارگری در کشورشان مخالف هستند چه برسد به آنکه شاهد مداخله قبرس در امور کشور همسایه باشند.

قبرس در دام تل‌آویو می‌افتد؟

روزنامه لبنانی الاخبار نیز در این خصوص نوشت: هنوز پیامدهای هشدار اخیر دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به مقامات قبرسی در خصوص مشارکت در هرگونه تجاوز به این کشور ادامه دارد. درست روز بعد از این هشدارها، دولت قبرس با ارائه توضیحاتی تاکید کرد که در هیچ درگیری نظامی مداخله نمی‌کند و مقامات این کشور اجازه نمی‌دهند قبرس تبدیل به سکویی برای حمله به کشورهای دیگر شود. منابع آگاه در گفتگو با الاخبار تاکید کردند که این سخنرانی سید حسن نصرالله با سفر یک هیأت از سازمان اطلاعات قبرس به بیروت همزمان شد.

قبرس در دام تل‌آویو می‌افتد؟

روزنامه القدس العربی در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: در حالی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ادامه دارد که صهیونیست‌ها همچنان نسبت به نفرین دهه هشتم معتقدند و نسبت به تحقق آن وحشت دارند. تحولات این روزها در اراضی اشغالی به ویژه عملیات طوفان الاقصی و تشدید حملات حزب الله باعث شده صهیونیست‌ها طی ماه‌های گذشته بیش از هر زمان دیگری درباره نفرین دهه هشتم صحبت کنند به این معنی که تاریخ یهودیان نشان داده حکومت آنها بیش از ۸۰ سال عمر نمی‌کند و این رژیم نیز در همین دهه به سر می‌برد.

همچنین با تحقق «سناریوی روز قیامت» که بعد از وقوع یک جنگ فراگیر انجام می‌شود، صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی به سمت کشورهای غربی فرار خواهند کرد؛ این همان چیزی است که پایه و اساس رژیم صهیونیستی یعنی یهودیان جمع آوری شده از سراسر جهان را از هم فرو می پاشد.

قبرس در دام تل‌آویو می‌افتد؟

روزنامه سوری الثوره با تیتر «خانه عنکبوت» نوشت: نشانه‌های فروپاشی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی تشدید شده و گسترش پیدا کرده است. ناکامی امروز دشمن صهیونیستی آغاز پیروزی محور مقاومت به ویژه بعد از عملیات شناسایی پهپاد هدهد حزب الله لبنان است که لرزه بر اندام آمریکا و تل آویو انداخته است. قواعد بازی تغییر کرده و آمریکا باید این مسأله را بپذیرد.

قبرس در دام تل‌آویو می‌افتد؟

روزنامه سوری الوطن در خصوص اشغالگران صهیونیست نوشت: طی ۹ ماه گذشته شاهد ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در تسلیم کردن نیروهای مقاومت در اکثر جبهه‌های درگیری بودیم. روحیه نظامیان صهیونیست بعد از برجای ماندن تعداد زیادی کشته و زخمی و استعفای تعدادی از مقامات نظامی و افسران صهیونیست در کنار کاهش تعداد نیروی انسانی به شدت تضعیف شده است. شهرک نشینان نیز دیگر به توانایی کابینه این رژیم برای تأمین امنیت خود در مناطق شمالی اعتمادی ندارند. شکاف‌های میان احزاب حاکم و مخالف نیز تشدید شده است. با این اوضاع، رژیم صهیونیستی می‌تواند یک جنگ دیگر را با لبنان آغاز کند؟

قبرس در دام تل‌آویو می‌افتد؟

روزنامه یمنی المسیره درباره متلاشی شدن شبکه جاسوسی آمریکا در این کشور نوشت: بازداشت اعضای این شبکه جاسوسی یک دستاورد بزرگ برای یمن به شمار می‌رود. صنعاء با این اقدام یک پیام مهم به واشنگتن مخابره کرد مبنی بر اینکه آمریکا زیر ذره بین نیروهای امنیتی یمن است. این در حالی است که سرویس‌های جاسوسی آمریکا از معروف ترین سرویس‌ها در جهان به شمار می‌روند و یمنی‌ها با این اقدام دست برتر خود را ثابت کردند. چشم جاسوسی آمریکا بر روی اوضاع امنیتی، نظامی و اقتصادی یمن کور و بسته شد.

قبرس در دام تل‌آویو می‌افتد؟

روزنامه المراقب العراقی در خصوص آمریکا نوشت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با پنهان شدن پشت دیوارهای تحریم‌ها، ترس خود را از نیروهای مقاومت اسلامی مخفی کنند. این در حالی است که محور مقاومت در طول تاریخ، تحریم‌های آمریکا را عامل افتخار خود و حرکت در مسیر درست دانسته است. درخواست‌های مقاومت عراق برای بیرون کردن اشغالگران آمریکایی از این کشور و حملات این نیروها علیه پایگاه‌های اشغالگران باعث ایجاد ترس و وحشت در میان آمریکایی‌ها شده است.

نظر شما