شناسهٔ خبر: 67329288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در مجلس شورای اسلامی:

طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش کانادا اعلام وصول شد

تهران - ایرنا - طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش کانادا در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه - سوم تیرماه - مجلس شورای اسلامی، یک مورد اعلام وصولی را قرائت کرد.

براین اساس طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش و نیروهای مسلح و امنیتی وابسته به دولت کانادا اعلام وصول شد.

به گزارش ایرنا، وزیر امنیت کانادا روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد: امروز، من اینجا هستم تا اعلام کنم که دولت‌مان تصمیم گرفته تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

او مدعی شد: این اقدام پیامی قدرتمند است که نشان می‌دهد کانادا از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می‌کند.

این اقدام درحالی رخ داده که سپاه پاسداران همواره خط مقدم‌ ‎مبارزه با تروریسم در منطقه از جمله ‎داعش بوده است.

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام کانادا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌شدت محکوم کرد و طی پیام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدام غیرقانونی کانادا در تروریستی توصیف کردن بخش لاینفک نیروی رسمی نظامی جمهوری اسلامی ایران که نقشی بی‌بدیل در دفاع از امنیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران عزیز، و حراست از امنیت و ثبات منطقه و مقابله با تروریسم داعشی داشته و دارد، تحرکی بدسگالانه و ناقض اصول و قواعد حقوق بین‌الملل، هدیه‌ای سخیف به رژیم «نسل‌کش»، تروریست‌ها و دیگر دشمنان صلح و ثبات منطقه‌ای است.

سرپرست وزارت خارجه ایران هشدار داد: «مسئولیت عواقب این تصمیم تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه، بر عهده دولت کانادا خواهد بود.»

نظر شما