شناسهٔ خبر: 67329052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روزانه ۳ میلیون کاربر از خدمات دولت هوشمند استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روزانه ۳ میلیون کاربر از پنجره خدمات دولت هوشمند استفاده می‌کنند و ۷۰ درصد خدمات دولت به شکل الکترونیکی از طریق این پنجره در اختیار مردم قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -
روزانه ۳ میلیون کاربر از خدمات دولت هوشمند استفاده می‌کنند **
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عیسی زارع پور در نشست علنی مجلس گفت: هم اکنون، روزانه ۳ میلیون کاربر از پنجره خدمات دولت هوشمند استفاده می‌کنند و بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت به شکل الکترونیکی از طریق این پنجره واحد در اختیار مردم قرار دارد. حدود ۵۰۰ خدمت به شکل هوشمند در این پنجره ارائه می‌شود. مردم برای دریافت خدمت نیازی به مراجعه حضوری و ارسال مدرک ندارند و هیچ کارمندی نیز در ارائه خدمت مداخله ندارد.
وی افزود: هم اکنون ۹۹ درصد دستگاه‌ها به این پنجره متصل شده‌اند و دستگاه‌های قضایی و پلیس نیز تمامی خدمات خود را به این پنجره متصل کرده‌اند. رشد تصاعدی تعداد کاربران و میزان استفاده از پیام رسان‌های داخلی، دیگر محور گزارش وزیر به نمایندگان مجلس بود. زارع پور در رابه با این موضوع گفت: تعداد کاربران فعال پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بین ۵ تا ۱۰ برابر در دو سال اخیر افزوده شده. میزان مصرف و ترافیک کاری مردم نیز در این پیام رسان‌ها و شبکه‌ها بیش از ۱۰ برابر شده و الان می‌توانیم حتی ۱۰۰ میلیون کاربر را در پیام رسان‌های داخلی میزبانی کنیم. زمانی برخی مسئولان آرزو داشتند که یک پیام رسان ۲۰ میلیونی در کشور داشته باشیم. الان بیش از ۴۰ میلیون نفر در ماه از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند.
گزیده‌ای از اظهارات نمایندگان مجلس در جریان ارائه گزارش عملکرد وزیر ارتباطات:
مرادی،  نماینده کامیاران و دیواندره: وضعیت آنتن دهی و پوشش شبکه در مناطق غربی کشور مخصوصاً استان کردستان ضعیف است.
نخعی، نماینده نهبندان و سربیشه: ضرورت رفع مشکل به روزرسانی کارمزد و حق بیمه نیرو‌های دفاتر پیشخوان.
اسحاقی، نماینده قائنات و زیرکوه: هم اکنون استفاده از پلتفرم‌های داخلی هیچ گونه مشوقی ندارد و تنها مشوق آن‌ها فیلتر نبودن است.
حسینی، نماینده کلاله، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه: افزایش ۳ باره تعرفه اینترنت طی یکسال کسب و کار‌ها را با مشکل مواجه کرد
نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: هم اکنون وضعیت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ۶۰ درصد برآورد می‌شود که این میزان در ابتدای دولت سیزدهم در حدود ۳۰ درصد بوده است.
امروز همچنین، بیانیه بیش از ۲۵۰ نفر از نمایندگان در محکومیت دولت کانادا در پی تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران  در مجلس قرائت شد.
در این بیانیه آمده است:
ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن حمایت همه‌جانبه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هر کدام از نمایندگان خود را یک پاسدار انقلاب اسلامی می‌دانیم، این اقدام نابخردانه دولت کانادا را به شدت محکوم می‌نماییم و از وزارت امور خارجه می‌خواهیم از همه روش‌های سیاسی و بین‌المللی برای این محکومیت که صدای همه ملت بزرگ ایران است، استفاده نماید. در ادامه، طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش و نیرو‌های مسلح و امنیتی وابسته به دولت کانادا نیز اعلام وصول شد.
نایب رئیس مجلس هم در باره موضوع تعیین اعضا و آغاز فعالیت کمیسیون‌های مجلس گفت: به فضل الهی مشکلات برخی از نمایندگان در رابطه با فعالیت در کمیسیون‌ها از طرق گوناگون برطرف خواهد شد تا هیچ نماینده‌ای در این بخش نارضایتی نداشته باشد.  سپس، نمایندگان پیرو اخذ رای استمزاجی با تشکیل جلسات کمیسیون‌ها و تعیین هیئت رئیسه آنها در روز آینده مخالفت کردند. بر این اساس، تشکیل جلسات کمیسیون‌ها و تعیین هیئت رئیسه آنها در اولین جلسه کاری بعدی مجلس مد نظر قرار خواهد گرفت.
نشست علنی بعدی مجلس، یکشنبه ۱۰ تیرماه برگزار می‌شود.

نظر شما