شناسهٔ خبر: 67328758 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

میزان بارش‌های کشور به ۲۴۱.۶ میلیمتر رسید

میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا اول تیرماه ۱۴۰۳ با رشد یک میلمتری نسبت به هفته گذشته به ۲۴۱.۶ میلیمتر رسید.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: افزایش بارش‌های خردادماه امسال شاخص کلی بارش را در کشور بهبود بخشید. گرچه وضعیت کلی بارش‌ها در کشور خوب شده، اما در بخش استانی همچنان ۱۱ استان کشور نسبت به دوره بلندمدت کاهش بارش دارند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران از ابتدای سال آبی جاری تا اول تیرماه ۲۴۱.۶ میلیمتر در کشور ثبت شده که نسبت به ۲۳۵.۸ میلیمتر دوره بلندمدت ۲ درصد افزایش دارد.

مجموع بارش‌های امسال و تا اول تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۰۴.۱ میلیمتر بود رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

با وجود بهبود شاخص کلی بارش‌ها اما در برش استانی ۱۱ استان شامل بوشهر، تهران، قزوین، فارس، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان رضوی، زنجان، البرز، گیلان و هرمزگان شاهد کاهش بارش نسبت به دوره بلندمدت هستند.

همچنین ۷ استان بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری، سمنان، خراسان رضوی، زنجان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته کاهش بارش را تجربه کرده‌اند.

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به پیشبرد برنامه منابع و مصارف آب برای عبور بدون تنش از تابستان جاری، گفت: تعرفه پلکانی برای مشترکان پرمصرف و بد مصرف در راستای مدیریت منابع آبی اعمال می‌شود.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و گردوخاک طی سه روز آینده در نوار شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور خبر داد و اعلام کرد: امروز (یکشنبه) در مناطقی از نوار شمالی کشور رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

نظر شما