شناسهٔ خبر: 67328738 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار مسلمان دیربورن میشیگان: بایدن نتوانسته رای من را به دست آورد

ساجده محمودی

شهردار عرب-‌آمریکایی دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا گفت که هیچ‌یک از نامزهای ریاست جمهوری انتخابات پیش‌رو در این کشور نظر او را جلب نکرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «عبدالله حمود» که اولین شهردار مسلمان شهر دیربورن واقع در ایالت میشیگان آمریکا به شمار می‌آید، به دلیل انتقادات صریحش از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمایت قاطع او از حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه در مرکز توجهات قرار گرفته است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: من اولین کسی خواهم بود که بگویم نمی‌خواهیم (دونالد) ترامپ را دوباره به کاخ سفید دعوت کنیم.

انتخاب حمود به‌عنوان شهردار دیربورن که جمعیتی حدود ۱۱۰ هزار نفر دارد برای این شهر یک نقطه عطف به شمار می‌آمد، چراکه ۵۵ درصد از ساکنان آن می‌گویند که متعلق به غرب آسیا یا شمال آفریقا هستند.

مردم این شهر در انتخابات سال ۲۰۲۰ به‌طور قاطع از بایدن حمایت کردند و رای آنها در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در ایالت میشیگان می‌تواند تعیین کننده باشد که ممکن است در نهایت برنده کاخ سفید را در انتخابات نوامبر تعیین کند.

وجهه عبدالله حمود از ماه ژانویه پس از آنکه او دعوت برای دیدار با مقامات کمپین انتخاباتی بایدن را رد کرد که به دنبال تقویت رأی مسلمانان بودند، تقویت شده است.

او از آن زمان به ایجاد جنبشی کمک کرد که بیش از ۱۰۰ هزار رای‌دهنده در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در میشیگان در اعتراض به سیاست بایدن در قبال تل‌آویو، «عدم تعهد» به او را نشان دادند.

حمود که هنوز به سن ۳۵ سالگی، شرط قانون اساسی برای پذیرش این نقش (ریاست جمهوری) نرسیده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: باید بگویم که هیچ نامزد ریاست جمهوری رای من را به دست نیاورده است. او در ادامه از هر دو طرف خواست تا به افزایش نارضایتی عمومی نسبت به اقدامات اسرائیل توجه کنند.

وی تصریح کرد: اگر به همه نتایج نظرسنجی‌ها که در سراسر کشور در حال ظهور است، نگاه کنید، می‌بینید مسائلی که ما از آنها دفاع کرده‌ایم، برای آنها مبارزه کرده‌ایم، مسائلی هستند که از حمایت مردمی برخوردارند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، این خواسته‌ها شامل آتش‌بس دائمی در نوار غزه به‌عنوان مسیری برای ایجاد پناهگاه امن برای همه اسرا و زندانیان، دسترسی نامحدود به کمک‌های بشردوستانه و پایان دادن به عرضه سلاح به رژیم صهیونیستی است.

او که اصالت لبنانی دارد به خاطر حمایتش از جنبش کارگری به سمت دموکرات‌ها کشیده شد و به همان اندازه با جمهوری‌خواهان که به گفته او سابقه دیو ساختن از آمریکایی‌های عرب، آمریکایی‌های مسلمان و دیگر رنگین پوستان را دارند، مخالف است.

حمود پس از روی کار آمدنش در دیربورن تلاش کرد اشتباهات گذشته در این شهر را جبران کند. به گفته سخنگوی وی، او اولین رئیس پلیس عرب-آمریکایی شهر را منصوب کرد که منجر به کاهش شدید جریمه‌های صادر شده برای رانندگان سیاه‌پوست در طی یک سال شد.

عبدالله حمود تا قبل از جنگ غزه، بایدن را رئیس‌جمهوری «متحول‌کننده» می‌دانست اما اکنون معتقد است که نسل‌کشی در غزه تاثیرش بر سیاست داخلی از حزب دموکرات بیشتر است.

او از پاسخ به این سؤال که آیا در نهایت می‌تواند در شرایط خاص از بایدن حمایت کند، طفره رفت و تاکید کرد که هر چه او بگوید، برای برخی از رای‌دهندگانش که ده‌ها تن از بستگان خود را در اثر بمب‌ها در غزه از دست داده‌اند، دیر شده است.

حمود به‌علاوه شکی ندارد که ترامپ که در دوران فعالیتش در کاخ سفید ممنوعیت سفر مسلمانان را اعمال کرد، «فاجعه‌ای تمام عیار» خواهد بود. وی در اظهارات خود به تسلیح عربستان سعودی علیه یمن توسط جمهوری‌خواهان، حمایت از شهرک‌سازی‌های صهیونیستی در کرانه باختری و انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس اشاره کرد.

اما حمود این عقیده را که اعضای جامعه او به دلیل هموار کردن بالقوه راه بازگشت ترامپ به کاخ سفید با خودداری از حمایت از بایدن مقصر هستند، انکار کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه به این انتقاد پاسخ خواهد داد، گفت: این سوال را باید از جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن پرسید - او برای جلوگیری از انتخاب مجدد ترامپ در نوامبر امسال چه خواهد کرد؟ برای جلوگیری از فروپاشی دموکراسی آمریکا و بافت جامعه ما چه کار انجام خواهد داد؟

انتهای پیام

نظر شما