شناسهٔ خبر: 67328737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس شورای حل اختلاف گلستان:

میانگین مصالحه گلستانی ها بالاتر از میانگین کشوری است

گرگان_رییس شورای حل اختلاف گلستان با اشاره به اینکه میانگین مصالحه گلستانی ها درشعب شورای حل اختلاف بیشتر از میانگین کشوری است، گفت: این موضوع درکشور ۴۳ درصد اما در استان۴۴ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد جعفری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۴۹ هزار و ۵۳۶ پرونده وارد شورای حل اختلاف استان شد که از این تعداد ۴۴ هزار و ۵۱ مورد سازش و ۱۴۸ هزار و ۹۹۸ مورد مختومه شد.

وی با اشاره به اینکه میانگین مصالحه گلستانی‌ها در شعب شورای حل اختلاف بیشتر از میانگین کشوری است، افزود: این موضوع در کشور ۴۳ درصد اما در استان گلستان ۴۴ درصد است.

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: طی سال گذشته هزار و ۴۵۰ پرونده به شعب ویژه صلحی مستقر در زندان‌های گرگان و گنبد وارد شده که از این تعداد ۸۲ درصد با تلاش‌های مستمر اعضا، علما، روحانیون و گذشت طرفین پرونده‌ها سازش شد و زمینه آزادی ۳۰۴ زندانی دیون مالی غیر عمد مانند مهریه، نفقه و دیگر موضوعات را به ارمغان آورد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۲ فقره پرونده قتل که فرصت زندگی دوباره و جبران مافات را برای ۱۲ جوان فراهم آورد.

جعفری با اشاره به اینکه در سال گذشته شوراهای حل اختلاف این استان تعداد ۷۹ هزار و ۸۹۳ فقره از پرونده‌ها را به صورت حکمی رسیدگی کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد به سه هزار و ۴۳۵ فقره از پرونده‌ها معادل ۴،۳ درصد از کل آرا اعتراض شده است و نیز تعداد ۷۳۷ فقره نقض شده است با این ملاحظات میزان پرونده‌های نقض شده استان نسبت به کل آرای صادره معادل ۰،۹ درصد است.

وی یادآور شد: ۹۷ درصد ابلاغ‌ها در سال گذشته در مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان به صورت الکترونیک انجام گرفته است.

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: ۹۳ هزار و ۶۰ فقره پرونده در سال گذشته به صورت تمام الکترونیکی معادل ۶۱ درصد در مرکز توسعه حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

نظر شما