شناسهٔ خبر: 67328692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۸ دستور وزارت نیرو برای رفع سریع مشکل آب پاوه و اورامانات

جلسه بررسی مسائل مربوط به حوزه آب و فاضلاب در شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر با حضور معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر صبح امروز_ یکشنبه سوم تیر_ با حضور محمد جوانبخت معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، رستگار یوسفی نماینده مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه پس از بررسی مسائل مربوطه مقرر شد با توجه به مذاکرات حضوری هفته گذشته با وزیر نیرو و دستور وی به مهندس جوانبخت در خصوص ضرورت تسریع در رفع نواقص و اتمام عملیات اجرایی پروژه خط انتقال سد آزادی به دشت حُرّ، این پروژه هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

به علاوه تسریع در روند انجام مطالعات فازهای بعدی سد نوئل و اخذ مجوز ماده ۲۳ و شروع عملیات اجرایی در راستای تأمین آب شرب بلندمدت شهرهای جوانرود شروینه و روستاهای اطراف و تأمین آب کشاورزی اراضی پایین‌دست سد مورد تاکید قرار گرفت.

تأمین اعتبار لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای جوانرود و روانسر و تأمین اعتبار لازم برای حفر چاه عمیق و خط انتقال پروژه تأمین آب شرب شهر تازه‌آباد باید مورد توجه قرار گیرد.

بازنگری در تخصیص آب در طرح توسعه ۱۰۰۰ هکتار باغات حد فاصل سد داریان تا بند هیروی و اصلاح مجوز قبلی تخصیص آب از ارتفاع ۲۰۰ متر به ۴۰۰ متر، مطالعه، بررسی و تحت پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی لحاظ نشده در مسیر سامانه گرمسیری (حد فاصل دهستان خانه آشور تا خروجی تونل ازگله) و تخصیص آب و اجرای شبکه آبیاری، تأمین آب شرب ازگله از سراب مامیشان یا سد شهدای ازگله و الزام شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به پرداخت خسارت باغداران دهستان مزران (روستاهای بخش کلاشی) از دیگر موارد مطرح شده است.

نظر شما