شناسهٔ خبر: 67328584 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رنجبر:

اهمیت تولید برای دانشجویان در کلاس درس تبیین شود

عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه پیام نور شیراز با تأکید بر اینکه باید اهمیت تولید برای دانشجویان در کلاس درس تبیین شود، گفت: باید دانشجویان را ترغیب و تشویق کرد تا به سمت تولید و رونق تولید بروند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رنجبر در خصوص نقش دانشگاه در جلب مشارکت مردم برای تحقق جهش تولید، گفت: دانشگاه به عنوان یک مکان علمی با طرح مباحث و شیوه‌های علمی باید جوانان و دانشجویان را به سمت بخش تولید سوق داد.

او با تأکید بر سفارش مقام معظم رهبری در مقوله علم و جهش تولید، گفت: دانشگاه یک مرکز علمی است و دنیا بر اساس علم پیش می‌رود. مقام معظم رهبری بر این مباحث سفارش بسیار کرده‌اند.

رنجبر با اشاره به مسئله جهاد تبیین، گفت: باید دانشجویان را ترغیب و تشویق کرد که به سمت تولید و رونق تولید بروند، تا ان‌شاءالله کشور به قله برسد و در واقع این یک جهاد تبیین است.

او با استناد به حدیث «العلم سلطان» از امیرالمومنین (ع)، گفت: علم، اقتدار است. در دنیای امروز ابرقدرت‌ها اگرچه در راه منفی از علم استفاده می‌کنند، اما ما به عنوان جبهه حق و جبهه اسلام می‌توانیم دانشجویان را با شیوه‌های علمی آشنا کنیم که از طریق علم تولید قدرت و به دنبال آن تولید ثروت کنند که در نهایت موجب سربلندی ایران و اسلام می‌شوند.

رنجبر افزود: آنچه باعث می‌شود اقتصاد یک کشور رونق پیدا کند، تولیدات آن کشور است، یعنی اگر می‌خواهیم اقتصاد رشد فزاینده‌ای داشته باشد و به جلو حرکت کند باید به تولید بها دهیم.

عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه پیام نور شیراز، تصریح کرد: اگر چرخه تولید چرخه سالم و درست و علمی باشد، قطعاً به سود کشور است. رشد کشور‌های توسعه یافته به دلیل اهمیت به تولیدات است.

رنجبر اظهار کرد: در واقع اهمیت تولید باید برای دانشجویان در کلاس‌های درس تبیین شود. اگر دانشجوی ایرانی و مسلمان می‌خواهد کشورش در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد، باید در این زمینه تلاش کند. چنانچه انقلاب اسلامی ما این شعار که «می‌توان یک راه جدید پیش روی بشر باز کرد» را سر لوحه خود قرار داده است.

نظر شما