شناسهٔ خبر: 67328565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

بازدید سرپرست استانداری آذربایجان شرقی از شرکت اسنا

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در بازدید از شرکت اسنا از اتوبوس دوکابین این شرکت رونمایی کرد.

صاحب‌خبر - سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در بازدید از شرکت اسنا از اتوبوس دوکابین این شرکت رونمایی کرد.

شرکت اتوبوس سازی اسنا از مجموعه‌های گروه بهمن است که در زمینه ساخت اتوبوس‌های شهری و بین شهری فعالیت دارد. اسنا نیاز شهرداری‌های ایران را با ساخت اتوبوس‌های ۱۲ متری و ۱۸ متری تامین می‌کند.  این شرکت که در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده، یکی از سه کارخانه تولیدکننده اتوبوس در کشور محسوب می‌شود و یکی از ۱۰ کارخانه احیا شده با مشارکت گروه بهمن است که اکنون در وضعیت رو به توسعه قرار دارد.

امسال برای تولید یک‌هزار دستگاه اتوبوس یک‌کابین و دو کابین در این کارخانه برنامه‌ریزی شده و خط تولید اتوبوس‌های بین شهری آن نیز به زودی افتتاح می‌شود. اخیرا نیز این شرکت در آخرین نمایشگاه خودرو که در شیراز برگزار شد، از جدیدترین اتوبوس ۹ متری بین شهری و  ۱۲ متری برقی رونمایی کرد.

 
در آخرین اقدامات، شهرداری تبریز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از این شرکت خریداری کرده و شهرداری تهران نیز قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را سال گذشته امضا کرده که بیش از صد دستگاه تحویل داده شده است.

اخیرا آقای تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی از این شرکت بازدید کرد که در این بازدید از اتوبوس دو کابین رونمایی کرد.

وی با بیان اینکه توجه دولت مردمی آیت‌الله شهید رییسی بیشتر به امور زیرساختی و زیربنایی معطوف بود، به گونه‌ای که در این دولت بر تکمیل طرح های نیمه تمام باقی مانده از دولت های قبلی تمرکز شد، گفت: احیای واحد‌های تولیدی راکد از دیگر اولویت‌های دولت مردمی بود و تنها در آذربایجان شرقی بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی احیا شد.

وی از سرگیری فعالیت کارخانه خودروسازی اسنا با مشارکت گروه بهمن را از مصادیق عینی احیای واحد‌های صنعتی استان برشمرد و گفت: تولیدات این کارخانه مایه خوشحالی و امیدواری فعالان عرصه صنعت است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد تولید در کارخانه خودروسازی اسنا داخلی‌سازی شده، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.


محمدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در زمینه قطعه‌سازی جزو قطب‌های کشور است، افزود: آذربایجان شرقی می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز کشور در تولید اتوبوس‌های شهری را برطرف کند که تحقق آن مستلزم تعامل بیشتر خودروسازان استان با واحد‌های مادر و قطعه ساز این خطه است.

ناگفته نماند، این شرکت با ایجاد فیلتر‌های ضدباکتری و ویروس تحولی دانش بنیان در تهویه هوای اتوبوس‌های شهری داخل کشور ایجاد کرده است. اسنا همچنین با تعبیه نوآوری‌هایی مانند پورت‌های USB شارژ تلفن همراه توانسته نیاز مسافر مدرن اتوبوس‌های شهری را پاسخ دهد. همچنین طراحی بخاری‌های درجا را می‌توان دیگر نوآوری این شرکت برای محصولی متناسب با اقلیم ایران دانست.

نظر شما