شناسهٔ خبر: 67328492 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ملوان لیگ بیست و سوم: شگفت انگیزِ بی حاشیه

ملوان بندرانزلی یکی از تیم‌های قابل توجه لیگ برتر بود که با فاصله کم نسبت به تیم‌های مدعی در کسب سهمیه آسیایی ناکام ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، ملوان بندرانزلی یکی از تیم‌های شگفت انگیز لیگ بیست و سوم بود. تیم تحت هدایت مهدی تارتار فصل را با کسب ۴۱ امتیاز و رتبه ششم به پایان رساند. این تیم گیلانی که از ابتدای فصل انتظاری از آن به عنوان یک تیم مدعی وجود نداشت فصل را بالاتر از باشگاه‌های مدعی مانند گل گهر و فولاد خوزستان به پایان رساند. اگر عملکرد این تیم تنها کمی بهتر از نیم فصل اول بود شاید شانس کسب سهمیه آسیایی پررنگ‌تر می‌شد اما تیم نسبتا جوان تارتار در نهایت کار را در بین بالای جدولی‌ها به پایان رساند.

مقایسه آماری عملکرد ملوان با فصول قبل

ملوان در حالی فصل را در رده ششم به پایان رساند که فصل گذشته برای عدم سقوط به دسته پایین‌تر می‌جنگید. این تیم پس از شش فصل با هدایت مازیار زارع به لیگ برتر بازگشته بود و در لیگ بیست و دوم با کسب ۵ برد، ۱۲ تساوی و ۱۳ شکست در نهایت با ۲۷ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت.

این تیم در فصلی که ۴۰ گل زد و تنها ۲۱ گل زد، ۵ امتیاز بیشتر از مس کرمان که همراه نفت مسجدسلیمان به دسته پایین‌تر سقوط کرده بود، بیشتر امتیاز کسب کرد. آمار ملوان با آخرین دوره حضور آنها در لیگ برتر هم قابل مقایسه نیست چون دقیقا همان آماری که در لیگ بیست و دوم ثبت کرده بودند، در رده چهاردهم قرار گرفتند و پس از ۱۵ سال حضور در لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کردند.

ملوان با هدایت دراگان اسکوچیچ در لیگ برتر ۴۴ امتیاز کسب کرده بود اما هرگز فصل را در رتبه ششم به پایان نرسانده بود.

مقایسه ارزش ملوان نسبت به لیگ بیست و دوم

مطابق آمار سایت معتبر ترانسفر مارکت، ارزش بازیکنان ملوان در لیگ بیست و سوم افزایش نسبتا معمولی داشته است. این تیم که لیگ بیست و دوم را اغلب با بازیکنانی که همراه آنها به لیگ برتر صعود کرده بود، آغاز کرد، تمام فهرست بازیکنانش نزدیک به ۶ میلیون یورو ارزش داشت و لیگ بیست و سوم را در حالی به پایان رساند که فهرست آنها ۷.۵ میلیون یورو ارزش دارد. 

رضا جعفری با ۶۰۰ هزار یورو به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن ملوان شناخته می‌شود و پس از او هم مجید عیدی و پویا پورعلی هرکدام با ۵۰۰ هزار یورو از نگاه ترانسفر مارکت دیگر بازیکنان با ارزش این تیم هستند.

ترین‌های انفرادی ملوان در لیگ بیست و سوم

رضا جعفری با ۹ گل زده بهترین گلزن ملوان در فصل اخیر بود و عنوان بهترین پاسور آنها هم به همین بازیکن می‌رسد که ۷ پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده بود. اگر بخواهیم بدانیم که خشن‌ترین بازیکن ملوان بر حسب کارت‌هایی که بازیکنان در طول فصل دریافت کرده‌اند، کیست باید نام آرمان اکوان را با ۶ کارت زرد بیاوریم.

مهدی تارتار در فصل جاری نگاه قابل توجهی به بازیکنان جوان در ملوان داشت که بیشتر از همه آنها عملکرد محمدرضا بردبار ۱۹ ساله قابل توجه بود. این هافبک دفاعی جوان، فصل گذشته در ۲۲ دیدار برای این تیم بازی کرد و علی‌رغم اینکه در گلزنی یا ارسال پاس گل هیچ نقشی نداشت اما با توجه به تجربه‌ای که کسب کرد یکی از بازیکنان قابل اتکای ملوان در فصل بعد خواهد بود. 

مهم‌ترین حواشی ملوان در لیگ بیست و سوم

ملوان که مانند اغلب تیم‌های گیلانی در طول فصل دغدغه یک زمین مناسب برای میزبانی از حریفانش را داشت یکی از شرکت‌کنندگان کم حاشیه در فصل اخیر بود. 

به غیر از ماجرای جذب بازیکنان سرباز پرسپولیس، این باشگاه از اکثر حواشی به دور بود و با تمرکزی که روی مسابقات لیگ برتر داشت موفق شد یکی از بهترین آمارهای تاریخ این باشگاه در لیگ برتر را رقم بزند. در اواسط فصل مشخص شد که میلاد سرلک و محمد عمری از تیم پرسپولیس مشمول خدمت مقدس سربازی شده‌اند و باید یک باشگاه ورزشی - نظامی را برای سپری کردن این ایام انتخاب کنند. مطابق انتظار تنها باشگاه لیگ برتری که قابلیت جذب بازیکنان سرباز را داشت ملوان بود که حضور این دو بازیکن از مدعی عنوان قهرمانی در ملوان در اخبار قابل توجه پیرامون این باشگاه قرار گرفت.

نظر شما