شناسهٔ خبر: 67328472 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در شماره جدید فصلنامه دانش صحرا؛

جهان روان‌شناختی نویسندگان و شاعران مترقی کلاسیک ترکمن خواندنی شد

گلستان-شماره هفتم فصلنامه دانش صحرا با مطالبی خواندنی ازجمله «جهان روان‌شناختی نویسندگان و شاعران مترقی کلاسیک ترکمن» روانه بازار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، شماره هفتم فصلنامه فرهنگی، اجتماعی، هنری و ادبی دانش صحرا، در دومین سال فعالیتش ویژه فصل بهار در ۱۵۲ صفحه منتشر شد.

در این شماره مقاله‌هایی با عناوینی چون دیدگاه‌های اجتماعی و اقتصادی مختومقلی به قلم باکاسووا و ترجمه قلیچ دردی تکه ئی، معرفی و بررسی اجمالی کتاب سرگذشت مختومقلی و ایام وی به قلم آنا دردی کریمی، اولین محقق موسیقی ترکمن نوشته احمد مرادی، الهه غیز بی‌بی کیش خدای زن ترکمن‌های باستان به قلم رحیم کاکایی به چشم می‌خورد.

همچنین در میان ۱۸ مقاله منتشرشده در این شماره از فصلنامه دانش صحرا؛ مقاله‌ای با عنوان «جهان روان‌شناختی نویسندگان و شاعران مترقی کلاسیک ترکمن» دیده می‌شود که توسط رحیم کاکایی قلمی شده و در چهار صفحه از آزادی، مختومقلی، معروفی، عندلیب، شیدایی، سیدی، ذلیلی، کمینه، ملانفس و غیره که خود بخشی از جامعه و ناگزیر وابسته به آن بودند یاد می‌کند. افرادی که سخنوران و کاشفانی آگاه و بی‌پروای دنیایی بودند و آینده‌ای نو و بهتر را بشارت می‌دانند.

بخش پایانی این شماره فصلنامه هم به انتشار اشعاری از عید محمد اونق، حاجی قربان کر، رحمان بردی میناگر، اسماعیل شادان فر، محمد زهری و شعر مقاومت آمریکای لاتین و نیز داستان‌هایی از خسرو باقری، امام بردی پانک، عبدالرحمان اونق و حکیم پقه اختصاص‌یافته است.

به گزارش ایبنا، فصلنامه فرهنگی، اجتماعی، هنری و ادبی دانش صحرا به مدیرمسئولی و صاحب‌امتیازی اسماعیل آشری، سردبیری عبدالعظیم ممی زاده و طراحی و صفحه‌آرایی لطیف ایری منتشر می‌شود.

نظر شما