شناسهٔ خبر: 67328357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خانم گل لیگ برتر بانوان در گفت‌وگو با ایمنا:

قرارداد بانوان فوتبالی در مقابل قرارداد آقایان هیچ است

۲۶ ساله است و سابقه ۱۴ سال فعالیت در رشته فوتبال را دارد اگرچه کار خودش را با فوتسال شروع کرده است؛ افسانه چترنور که در لیگ برتر فوتبال بانوان، عنوان خانم گلی این رقابت‌ها را به دست آورده بود، در گفت‌وگو با ایمنا از قرارداد ناچیز بانوان فوتبال در مقابل قرارداد آقایان و از علاقه‌مندی‌هایش می‌گوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، افسانه چترنور فوتبالیست زنجانی است که که در لیگ بانوان خانم گل شد، او که بیست‌وششم فروردین سال ۱۳۷۷ در زنجان متولد شد، از ۱۳ سالگی به‌دلیل اینکه تیم فوتبالی در این شهر وجود نداشت، فوتسال را انتخاب کرد و یک سال در لیگ فوتسال بازی کرد و در کمتر از دو ماه از آغاز فوتسالش در انتخابی تیم ملی فوتبال به عضویت تیم ملی فوتبال نوجوانان درآمد.

چترنور که سابقه بازی در تمام رده‌های ملی را در کارنامه دارد، کریس رونالدو بازیکن مورد علاقه‌اش است و طرفدار هر تیمی است که رونالدو در آن بازی می‌کند و شادی‌های پس از گل را نیز به سبک CR۷ انجام می‌دهد.

افسانه فوتبال ایران از بین تیم‌های ایرانی طرفدار استقلال است و از بین بازیکنان ایرانی سبک بازی مهدی قائدی را دوست دارد.

قرارداد بانوان فوتبالی در مقابل قرارداد آقایان هیچ است/ رونالدو بازیکن مورد علاقه‌ام است

بازیکنان زنجانی در اوج محرومیت، تلاش و پله‌های موفقیت را طی می‌کنند

چترنور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان در رابطه با فعالیت حرفه‌ای خود در ورزش فوتبال گفت: فعالیت حرفه‌ای من در ورزش فوتبال از ۱۳ سالگی شروع شد و مهم‌ترین افرادی که در این راه به من کمک کردند، پدر و مادرم هستند.

وی با بیان اینکه حضور در اردوهای مختلف و دوری از خانواده بسیار سخت و دشوار است، افزود: با این حال والدینم همیشه مشوق من بودند و همین امر موجب موفقیت من شد.

این بازیکن فوتبال با بیان اینکه بازیکنان زنجانی در اوج محرومیت تلاش و پله‌های موفقیت را طی می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه امکانات در زنجان بسیار محدود است، افرادی که علاقه‌مند به فوتبال هستند از هزینه شخصی برای ادامه این مسیر استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های رئیس هیئت فوتبال از بازیکنان فوتبال افزود: رئیس هیئت فعلی همواره همراه بازیکنان هستند، هرچند که در ابتدای راه نیز کمک شایانی به من کردند.

دستمزدهای دریافتی بازیکنان زن، یک صدم دستمزد آقایان است

چترنور یکی از مشکلات فوتبال بانوان را دستمزدهای حداقلی برای آن‌ها عنوان کرد و گفت: برابر نبودن و تفاوت زیادی بین قراردادهای زنان و مردان وجود دارد، اما ما دختران فوتبالی به خاطر عشق و علاقه‌مان با تلاش و پشتکار فقط رو به جلو پیش می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه دستمزدهای دریافتی بازیکنان زن شاید یک‌صدم دستمزد آقایان باشد، اضافه کرد: در بخش بانوان بیشتر از یک میلیارد قرارداد وجود ندارد.

این بازیکن فوتبال با اشاره به پیشنهادات خود از تیم‌های ترکیه‌ای و ژاپنی برای بازی در لیگ‌های خارج از کشور گفت: با اینکه بازی در خارج از کشور فرصت پیشرفت را برایم فراهم می‌کرد، اما با توجه به اینکه فوتبال بانوان نسبت به سال‌های گذشته رشد کرده بود، تصمیم گرفتم در ایران بمانم و همین جا فعالیت کنم.

قرارداد بانوان فوتبالی در مقابل قرارداد آقایان هیچ است/ رونالدو بازیکن مورد علاقه‌ام است

چترنور با بیان اینکه سطح فوتبال بانوان در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی به‌لحاظ حرفه‌ای شدن کرده است، افزود: شمار گل‌های زده در هر لیگ نشانگر رشد خارق‌العاده فوتبال بانوان است.

وی با اشاره به کسب سه سال عنوان خانم گلی در لیگ فوتبال بانوان گفت: من برای خانم گل شدن تلاش زیادی کردم و هیچ وقت از تلاش برای گلزنی دست‌برنداشتم، چون یک لحظه دست کشیدن از تلاش ممکن است که رقیبان را از شما جلو بیندازد.

تمرکز من در حال حاضر تنها روی بازیکنی است

چترنور گفت: وقتی امروز به آن روزهایی که تلاش کردم، فکر می‌کنم، خوشحال می‌شوم که فرصت‌هایم را از دست ندادم و همچنان نیز به آن تلاش‌ها ادامه خواهم داد.

این بازیکن فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال مردان را نیز دنبال می‌کند و طرفدار کدام تیم است، گفت: بله، رقابت‌های لیگ برتر مردان را دنبال می‌کنم، من استقلالی‌ام و این تیم را خیلی دوست دارم.

وی در ارتباط با برنامه‌های آتی خود در ورزش فوتبال نیز گفت: فعالیت حرفه‌ای در ورزش پایانی ندارد و شما می‌توانید تا پیری ورزش را ادامه دهید، من هم دوست دارم در ابتدا بهترین بهره را از شرایطم تا زمانی که بازیکن فوتبال هستم ببرم.

این بازیکن فوتبال افزود: در حال حاضر به مربی‌گری فکر نمی‌کنم و دوست دارم این مسیر موفقیت را طی کنم و در نهایت به مربی‌گری فوتبال بپردازم؛ البته مدرک مربی‌گری آسیا را نیز دارم، اما تمرکز اصلی من در حال حاضر تا چندین سال آینده روی بازیکنی است.

نظر شما