شناسهٔ خبر: 67328354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استقبال خوانندگان سنتی و محلی از نخستین رویداد خوانندگی

شهرکرد-اولین رویداد خوانندگی با عنوان نخستین رویداد بزرگ استعداد یابی خوانندگی سنتی و محلی با استقبال خوب خوانندگان جوان و نوجوان روبه رو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری گفت: نخستین رویداد بزرگ استعداد یابی خوانندگی سنتی و محلی با هدف پرورش هنرمندان آینده و در راستای کشف استعدادهای هنری در جغرافیای استان از سوی حوزه هنری چهار محال و بختیاری برگزار می‌شود.

مهدی حسن زاده افزود: پرداختن به موضوع رشد و کشف استعدادهای جوانان به عنوان یک مسئله بسیار مهم در حوزه هنری استان از اهمیت بالای برخوردار است و تلاش داریم با ایجاد یک فضای رقابتی سالم میان افراد، موقعیتی را برای آنها فراهم کنیم تا بتوانند با حضور اساتید مجرب این رشته رشد و پرورش یافته و مهارت خود در این زمینه هنری را بالا ببرند.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری، استان چهارمحال و بختیاری را مهد موسیقی مقامی و محلی عنوان کرد و گفت: موسیقی مقامی و محلی جز اصلی زیست بوم این منطقه است و باید برای حفظ این موسیقی فاخر و شناساندن آن به نسل امروز تمام تلاش خود را بکنیم.

حسن زاده ضمن اشاره به استقبال بالا از این فراخوان اظهار داشت: آثار بسیاری برای این رویداد از سراسر استان ارسال شد که در نهایت پس از بازبینی، ۱۰۰ اثر برای داوری و ارزیابی اولیه جهت راهیابی به مرحله راستی آزمایی مورد داوری قرار خواهند گرفت.

به گفته وی: پس از داوری آثار در مرحله راستی آزمایی، هنرمندان منتخب راه یافته به مسابقه دعوت و در چند گروه تقسیم شده تا با اساتید مجرب این رشته به تمرین بپردازند و برای مرحله نهایی مسابقه آمادگی لازم را پیدا کنند.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری افزود: اسامی راه یافتگان به مرحله‌ی راستی آزمایی بعد از داوری و ارزیابی اولیه در تیرماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، مرحله نهایی این مسابقه در مهرماه ۱۴۰۳ در شهرکرد برگزار خواهد شد.

نظر شما