شناسهٔ خبر: 67328091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ناپایداری هوا در اردبیل ادامه دارد

ابراهیم‌ عزیززاده

با تداوم فعالیت متناوب سامانه بارشی تا اواخر هفته جاری، جو استان در غالب مناطق ناپایدار پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

بر پایه پیش بینی وضع هوا، با تداوم فعالیت متناوب سامانه بارشی تا اواخر هفته جاری، جو استان در غالب مناطق (بویژه در مرکز و جنوب استان) ناپایدار پیش بینی می شود.

بر این اساس در پاره ای از ساعات (بویژه طی ساعات بعدازظهر تا شب) و در برخی از نواحی شاهد افزایش میزان ابرناکی، وزش تند بادهای لحظه ای و رگبار و رعدوبرق خواهیم بود؛ ضمناً با توجه به نوع بارش های رگباری و همراهی ناپایداری های فصلی و محلی در برخی نواحی مستعد استان، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی، نیز بارش تگرگ و اصابت صاعقه دور از انتظار نخواهد بود.

اوج فعالیت این سامانه بارشی طی ساعات بعدازظهر و عصر فردا (دوشنبه ۴ تیر) در مناطق مرکزی و جنوبی استان و همچنین شهرستان های گرمی و انگوت انتظار می رود.

در خصوص این سامانه بارشی هشدارهایی (سطح زرد - شماره ۱۱، سطح نارنجی - شماره ۸) توسط اداره کل هواشناسی استان اردبیل صادر شده است که رعایت توصیه های این هشدارها به هم استانی ها تاکید می شود.

ضمناً تغییرات دمایی تا روز چهارشنبه (۶ تیر) قابل توجه نخواهد بود ولی از روز پنج شنبه (۷ تیر) با تقویت جریانات مرطوب خزری و وزش باد شرقی (گاهی تند تا نسبتاً شدید)، ضمن پایین آمدن کف ابر و رخداد مه، کاهش نسبی دمای هوا در تمامی شهرستان های استان رخ خواهد داد.

احتمال اختلال و تاخیر در پروازهای فرودگاه اردبیل طی روز پنج شنبه وجود دارد.

انتهای پیام

نظر شما