شناسهٔ خبر: 67327603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

اجرای ۵۱۲ پروژه حوادثی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای ۵۱۲ پروژه حوادثی در بخش‌هایی چون مسیل‌ها، پروژه‌های روستایی، شهری و... ازجمله طرح‌هایی بودند که تأمین اعتبار و اجرا شدند.

صاحب‌خبر -

خسرو کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مدیریت بحران یک دستگاه هماهنگ‌کننده و ناظر است، بر همین اساس مسائل کلان مدیریت بحران استان در چهار مرحله پیگیری می‌کند و جایگاه خوبی در سطح کشور کسب کرده است.

وی افزود: نقطه عطف عملکرد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم اتفاق افتاد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حوادث مهمی در سه سال گذشته در این استان رخ داد که به بهترین نحو ممکن پاسخ داده شدند و هدف اصلی که حفظ جان مردم بود به خوبی حاصل شد.

کیانی عنوان کرد: بعد از حادثه‌ها، پیگیری تخصیص اعتبار جهت جبران خسارت‌های وارده ناشی از حوادث با توجه به تنگناها و مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات در قالب تسهیلات در زمینه جبران خسارت‌ها به چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این اعتبار در مقایسه با هشت سال گذشته حدود ۱۰ برابر افزایش اعتبار در حوزه مدیریت بحران استان محقق شده است.

کیانی بیان کرد: اجرای ۵۱۲ پروژه حوادثی در بخش‌هایی چون مسیل‌ها، پروژه‌های روستایی، شهری، رودخانه‌ها، کشاورزی و… ازجمله طرح‌هایی بودند که تأمین اعتبار و اجرا شدند.

وی تاکید کرد: دو طرح راهبردی که طبق قانون چراغ راه پنج ساله استان‌ها به شمار می‌روند در دولت سیزدهم در مجموعه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تدوین شد که شامل طرح کاهش خطر حوادث و آمادگی و مقابله هستند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حدود ۱۰۵ میلیارد تومان از اعتباراتی که در مدیریت بحران استان جذب شد معادل ۱۲ درصد در قالب تملک، تهسیلات معیشتی، مسکن، خشکسالی و سیل به شهرستان لردگان اختصاص داده شد.

نظر شما