شناسهٔ خبر: 67327488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی:

توجه به دوران زندگی کاندیداها ضروری است

یزد- رییس ستاد انتخابات جلیلی گفت: توجه به دوران زندگی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ضرورت‌های مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری، شنبه شب در اجتماع هزاران نفری حامیان سعید جلیلی در یزد با اشاره به اینکه استقبال و قدردانی مردم از ما نیست بلکه به گفته شهید رییسی این استقبال‌ها به خاطر انقلاب و نظام است.

وی با اشاره به پای کار بودن مردم یزد گفت: در سفر ریاست جمهوری به یزد، این مرد ولایتمدار در دمای زیر صفر درجه در این میدان حضور یافتند و شهید جمهور بارها این استقبال خوب مردم یزد را یادآوری می‌کردند.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: یزد پیشتاز معادلات انقلاب و شهادت بوده است، مردم یزد در تاریخ سازی، نقطه‌های عطف تاریخ انقلاب و اسلام را رقم زدند، مردم ولایتمدار یزد در همه عرصه‌های کشور با حضور انقلابی خود تاریخ‌ساز شدند.

منصوری تصریح کرد: همواره که در معیت شهید بزرگوار آیت الله رییسی خدمت می‌کردیم به این باور رسیدیم که جریان خدمت‌رسانی ایشان سبب شد پرچم خدمت رسانی در تراز و قله‌ای قرار گیرد که به این سادگی‌ها ممکن نیست، چرا که این حد از خدمت خالصانه کم نظیر در تاریخ است، کاندیداهای ریاست جمهوری باید خود را با آن نقطه تراز و قله تنطیم کنند تا به سمت تحقق دولت و تمدن اسلامی از پنج گامی که رهبری فرمودند حرکت کنیم.

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به اینکه گام اول و دوم برداشته شده و سال‌های زیادی در تحقق دولت اسلامی که گام سوم است، گیر افتادیم گفت: گام‌های زیادی توسط دولت سیزدهم برای تحقق دولت اسلامی طی شد و شهادت آیت‌الله رییسی این مسیر را ناتمام گذاشت، امید که پرچم به دست کسی داده شود که با قدرت و به دور از ملاحظات سیاسی مسیر تحقق دولت اسلامی را رقم بزند.

منصوری بیان کرد: با لحاظ شاخصه‌های سنجش خوب برای جایگاه ریاست جمهوری، دکتر جلیلی امتداد دولت رییسی است، اگر می‌خواهیم گام‌های بزرگ و ناتمام رییسی شهید را به نحو احسن به نهایت برسانیم باید دکتر جلیلی را که شبیه‌ترین فرد و کاندیدا به شهید رییسی است، انتخاب کنیم.

وی عنوان کرد: جلیلی به لحاظ انقلابی‌گری، اصول اخلاقی، موضع‌گیری‌های صحیح و … اشبه الناس به شهید رییسی است لذا مکلف هستیم و وظیفه داریم که برای او کار و تلاش کنیم تا نزدیک‌ترین فرد به گفتمان حضرت آقا انتخاب شود.

رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی گفت: تمام شد دورانی که افرادی که با گفتمان حضرت آقا فاصله داشتند به قدرت برسند، اکنون هر کس سربازی حضرت آقا و خادمی مردم در کسوت ریاست جمهوری کند، مناسب است و مردم این را فهمیدند که خادمان واقعیشان در خط رهبری هستند.

منصوری گفت: انتظار داریم فردی به قدرت برسد که تراز ریاست جمهوری را داشته باشد، باید به دوران زندگی کاندیداها توجه کرد چرا که در عرصه‌های سیاست به همان نحوه عمل خواهند کرد که در ابعاد مختلف زندگانی خود آن اخلاق و دیدگاه‌ها را رعایت کردند.

وی گفت: کسی می‌تواند دولت جمهوری اسلامی را مدیریت کند که در زیست اجتماعی او و موضع‌گیری‌های او کوچک‌ترین نقطه خاکساری از خطا و اشتباه نباشد، بلکه در هر نوع از جایگاه زیستی، فرهنگی و اجتماعی به خوبی عمل کرده و بتواند نقش مدیریتی خود را به خوبی ایفا کند، در زندگانی جلیلی کوچک‌ترین رنگی از فساد دیده نمی‌شود.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: برای انتخاب رییس جمهور صرفاً نباید سطح مدیریت اجرایی را به سابقه اجرایی افراد تتزل داد بلکه حکمرانی توان هماهنگ کنندگی، نظارت کنندگی، کارسازی و مدیریت در سیستم‌ها و مدیریت عالی در پروژه‌ها است.

وی گفت: رییس جمهور باید برای حمکرانی اشراف کامل به کشور داشته و برنامه نیز داشته باشد، جلیلی در طول ۱۱ سال دولت سایه، تک تک مسائل کشور را تحقیق و بررسی کرد، فرآیندها را ارزیابی کرد، درد کشور را می‌شناسد و توان جمع‌کنندی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را دارد.

رییس ستادهای انتخاباتی جلیلی گفت: نوع مدیریت سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی نشان داد ایشان از تمام ظرفیت‌های کشور برای اداره کشور و خدمت به مردم بهره برده و استفاده کرده است و چیزی را برای خود نمی‌خواسته بلکه برای مردم و نظام تلاش کرده است.

منصوری گفت: کسی باید رییس جمهور شود که کت ریاست جمهوری به تنش گشاد نباشد، در شرایط کنونی رییس جمهور قواره‌دار می‌خواهیم، کسی که در بزنگاه‌ها خود را حفظ کرده و در فتنه‌های مختلف سربلند بوده باشد.

وی گفت: مسیر مردمی سازی که شهید رییسی آغاز کرده است توسط جلیلی ادامه پیدا خواهد کرد، ایشان سفرهای متعددی به روستاها، شهرها، صنایع، کارگاه‌ها، مزارع، مجموعه‌های تولیدی، مجموعه‌های فرهنگی، خیریه‌ها، حسینیه‌ها و … داشته و این‌ها اکنون از او مدیری مشرف و مطلع ساخته است.

منصوری، با بیان اینکه بسیاری از افرادی که ملاحظات سیاسی داشتند در ستادهای دیگر حضور دارند اما می‌بینیم که بچه‌های انقلاب و دغدغه‌مند به مسایل نظام، اسلام و انقلاب فوج فوج در ستادهای دکتر جلیلی حضور دارند و از ایشان حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این فرصت پیش آمده برای انتخاب فرد اصلح حوصله دعوا، اضطراب و تندروی نداریم، آنچه شما در مناظرات از شخصیت و منش دکتر جلیلی مشاهده می‌کنید عمل در چارچوب قانون و توصیه‌ها است، این نوع گفتگو دل حضرت آقا را شاد می‌کند، آقای جلیلی ساختار شکنی نمی‌کند به خاطر کسب رأی هر صحبتی را به زبان نمی‌آورد.

منصوری تصریح کرد: مشی جلیلی در مذاکرات مشی آیت‌الله رییسی است، اکنون که به گفته رهبر انقلاب، انتخابات لیل القدر انقلاب اسلامی است بر ما فرض است که با اصول و مبانی خود تلاش کنیم فردی خدمت‌گذار و به دور از خطا و اشتباه انتخاب شود و در این مسیر رعایت دقت و مراقبت مضاعف داشته باشیم.

وی گفت: ما به دکتر جلیلی رأی می‌دهیم و پای کار ایشان هستیم زیرا ایشان پای کار گفتمان انقلاب اسلامی است و توانایی مدیریت کشور را دارد.

رییس ستاد انتخابات جلیلی بیان کرد: نتیجه خدمات صادقانه رییس جمهور شهید در حدود سه سال خدمت وی در عموم شاخص‌ها تحولات عظیمی در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی رقم زد.

منصوری تأکید کرد: اول ویژگی فرد منتخب باید اخلاص باشد، کاندیداها باید با اخلاص وارد عرصه شوند، جلیلی را مخلص و فرد صالح و خادم برای مردم می‌دانیم و ایشان برای حضور در عرصه انتخابات حجت دارند، لذا وقتی برای حضورشان در انتخابات به حجت رسیدیم و برای کنار رفتن از این عرصه و مسیر مهم حجتی نداریم و تا آخر انتخابات حضور داریم، البته برخی دنبال ایجاد تردید هستند، که این موضوع قلتگاه گفتمان انقلاب اسلامی شده است.

وی تصریح کرد: در گام اول مکلف به بالا بردن مشارکت مردم هستیم، در نظرسنجی‌ها ایشان بالاترین رأی را دارد، البته نظرسازی امری غیرقابل قبول است اما نظرسنجی کار درستی است و پیشتازی دکتر جلیلی را در نظر مردم به خوبی نشان می‌دهد.

منصوری گفت: با هر شاخصه و تحلیلی، ایشان این مسیر مهم را تا انتها ادامه خواهد داد، جلیلی را برای جایگاه ریاست جمهور ایران و فرد اول اجرایی کشور شدن اصلح می‌دانیم، چرا که ایشان تیم بسیار خوب و قوی برای اداره کشور دارد، همچنین شروط لازم و کافی برای اداره کشور را دارد.

وی گفت: از اصلی‌ترین شاخصه‌های ایشان ولایت‌پذیری، اخلاص، پاک دستی، سلامت، پرهیز از تشریفات در زندگی و محل کاری ایشان است، ایشان شروط کافی برای کادرسازی، تصمیم گیری و مدیریت خوب داراست.

منصوری ادامه داد: رصدهای قبلی نشان می‌دهد دکتر جلیلی بهترین تیم را دارد، در صورت انتخاب دکتر حلیلی ایشان در اداره کشور هزار مدیر توانمد و انقلابی دارد که ایشان را کمک خواهند داد و این بزرگترین سرمایه برای انتخاب ایشان است.

وی تاکید کرد: باید به فردی رأی داد که مسیر و راه دکتر رییسی را با دقت ادامه دهد، اکنون کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است، پروژه‌های عمرانی مختلف و متعددی شروع شده است آنچه که در این شرایط حساس مهم است این است که طرح‌ها معطل و ناقص نماند در یزد نیز طرح‌های بزرگ انتقال آب، نهضت ملی مسکن و … در حال انجام است که باید به سرانجام برسد و نیمه تمام‌ها را تمام کند.

رییس ستاد انتخابات جلیلی بیان کرد: می‌دانیم که جلیلی اهل مماشات و کشور فروشی نیست، دیپلماسی او همچون شهید رییسی دیپلماسی عزت، حکمت و مصلت است، مردم ما دوست ندارند رییس جمهور کسی بشود که پای میز کشورهای و امرای عربستانی زانو بزند، دوست ندارند دولتی بشود که قدرت تمدید پاسپورت نماینده رییس جمهور را ندارد، التماس می‌کند، سوخت هواپیما ندارد و برای حل مشکل خود فقط با آمریکایی‌ها مذاکره می‌کند.

منصوری تصریح کرد: برخی تصویرسازی غلط می‌کنند، مردم ما امتداد دولت رییسی را می‌خواهند نه کسی که آب خوردن مردن را هم به مذاکرات گره بزند، برخی افراد می‌گویند تحریم‌ها در دولت سیزدهم اضافه شد، اگر اینگونه است چرا شما در تحریم‌های کمتر نتوانستید بیشتر نفت بفروشید و مشکلات کشور را حل کنید شما ۲۰۰ هزار بشکه نفت نمی‌فروختید اما امروز بیش از یک و نیم میلیون بشکه نفت می‌فروشیم، این دستاورد با اتکا به ظرفیت‌های داخلی مردم ممکن شد و منابع آن هم وارد کشور شد.

وی افزود: راه‌های گسترده و متنوعی برای توسعه کشور وجود دارد، آقای رییسی یک جبهه بزرگ دیپلماسی در دنیا ایجاد کرد با کشورهای چین، کشورهای همسایه به خوبی تعامل کرد، آب هیرمند جاری شد، منابع مالی ملت که در کشورهای قطر بود آزاد شد، مسئله گاز ترکمستان حل شد، مراودات تجاری با عراق گسترش یافت و منابع مالی نیز آزاد شد.

معاون اجرایی رییس جمهور تاکید کرد: می‌گفتند زبان دنیا را بلد نیست، اشتباه کردند چرا که شهید جمهور بهترین شکل تسلط را داشت، اکنون نیز دکتر جلیلی با تسلط کافی و بیش از ۳۵ سال فعالیت و خدمت در سطوح متنوع تا جایگاه شورای عالی امنیت ملی، همواره اهل حل مسائل مردم و گره‌گشایی از مسایل اقتصادی مردم بوده است و تخصص لازم را دارد.

منصوری بیان کرد: مسایل دولت آیت‌الله رییسی را در دولت آقای جلیلی به نتیجه خواهیم رساند، مسیر خوبی شکل گرفته است با حمایت مردم کارها به ثمر می‌رسد و به سمت تحقق دولت اسلامی حرکت خواهیم کرد.

وی گفت: قطعاً دولت کریمه شکل خواهد گرفت، این امر با عنایت خدا و صاحب این ایام مولا علی (ع) و دعا و تضرع به درگاه حصرت رضا محقق می‌شود، در مجموعه‌ای که نیروهای انقلابی و مومن حضور دارند معتقد هستیم همیشه به لطف خدا گره‌های بزرگ باز می‌شود و ان‌شاءالله به برکت حمایت مردم دارالعباده یزد دولت کریمه شکل خواهد گرفت.

نظر شما