شناسهٔ خبر: 67327448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان

ظرفیت بخش خصوصی زنجان در مدیریت بحران به کار گرفته می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: ظرفیت بخش خصوصی، شرکت‌ها و کارخانه‌های استان برای مدیریت بحران در قالب طرح سلام برای اولین بار در کشور اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس بابایی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح سلام، افزود: این طرح با هدف آموزش، سازماندهی، شناسایی و تجهیز و همچنین به‌ کارگیری ظرفیت بخش خصوصی، شرکت‌ها و کارخانه‌ها در مواقع بحران و حوادث غیرمترقبه اجرایی شده است.

وی یادآوری کرد: این طرح با مشارکت دستگاه های خدماتی و امدادرسان و با هدف آموزش و به‌کار گیری نیروها در مواقع بحران و حوادث عملیاتی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: تیم‌های واکنش سریع در شرکت های خصوصی که نیروی آنها بیشتر از ۵۰ نفر است، برای پاسخگویی در حوادث و بهره‌مندی از آموزش های امدادی تشکیل خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: با اجرای طرح سلام، ظرفیت های بخش خصوصی، شرکت ها، واحدهای تولیدی و کارخانه ها در مدیریت بحران به کارگیری می شود.

حکمت‌اله‌ هاشمی افزود: مولفه‌ بزرگ حوادث و سوانح، مدیریت و اقدامات پیشگیرانه است که باید دستگاه های امدادرسان آمادگی کامل را در این خصوص داشته باشند.

وی تاکید کرد: آموزش کمک های اولیه و سازماندهی منجر به کاهش هزینه درمان می‌شود که باید این مهم را در جامعه نهادینه کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: باید در برخی از حوادث قدرت تیمی و ادبیات مشترک در خدمات دهی داشته باشیم تا اعتماد عمومی را در این خصوص جذب کنیم.

هاشمی افزود: اجرای طرح سلام، کاهش هزینه ها و تلفات را در پی دارد که باید نیروی انسانی، تجهیزات، کمبودها و مخاطرات را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه با این اطلاعات، کارکنان شرکت‌ها در اولویت هستند تا از آموزش مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی درون شرکتها بهره مند شوند .

این مسوول ادامه داد: در گام دوم پس از بهره مندی از این آموزش ها، این نیروها از آموزش های فراتری در راستای آمادگی در مخاطرات برون شرکتی جهت پاسخگویی صحیح در حوادث احتمالی بهره مند می شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطر نشان کرد : جمعیت هلال‌احمر فراتر از وظیفه خود در اجرای این طرح با هدف آمادگی جامعه در مقابله با حوادث مشارکت خواهد داشت.

نظر شما