شناسهٔ خبر: 67327366 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رشد ۹ درصدی اهدای خون در ۳ ماه نخست سال جاری

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: ‌در سه ماه نخست سال، میزان اهدای خون در اصفهان ۹.۲۴ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری ۴۷ هزار و ۴۷۵ نفر به پایگاه‌های خون استان مراجعه کردند که ۳۸ هزار و ۱۶۸ نفر از آن‌ها موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: سال گذشته در مدت مشابه ۴۶ هزار و ۳۱۶ مراجعه‌کننده به پایگاه‌های خون داشتیم که ۳۶ هزار و ۲۳۴ نفر آن‌ها موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در سه ماه نخست ۱۴۰۳ علاوه بر رشد تعداد اهداکنندگان، میزان مراجعه‌کنندگان نیز با رشد ۲.۵۰ درصدی مواجه بوده است.

دهراب‌پور بیان کرد: در حال حاضر هیچ کمبود خونی در اصفهان نداریم و ذخیره خون استان ۲۷۸۶ واحد و معادل ۶.۹ روز است و ذخیره خون در شهرستان اصفهان نیز ۵.۷ روز و معادل ۱۹۰۷ واحد است.

وی اضافه کرد: در سه ماه نخست سال جاری به نسبت سه ماه ابتدایی سال گذشته میزان مراجعه و اهدای خون در زنان ۲ درصد رشد داشته است و این در حالی است که ۹۶.۵ درصد اهداکنندگان خون در استان اصفهان را مردان و ۳.۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان داشت: استفاده صددرصد از کیسه‌های خون‌گیری فیلتردار و کم‌لکوسیت برای بیماران موجب شده است تا سازمان انتقال خون ایران بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را در سریع‌ترین وقت به این بیماران ارائه کند.

نظر شما