شناسهٔ خبر: 67327328 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران مطرح کرد

مدیریت بحران آب با نصب ۵۰۰۰ «کنتور هوشمند آب» یک محصول دانش‌بنیان

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران گفت: فن‌آوران یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، موفق به طراحی و ساخت محصول دانش‌بنیان کنتور هوشمند آب شدند که تاکنون توانسته‌اند با نصب موفق بیش از ۵۰۰۰ عدد از آن مصرف آب در کشاورزی و صنعت را مدیریت کنند.

صاحب‌خبر -

آرش قیلاو، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مانیتورینگ و مدیریت مصرف آب در کشاورزی و صنعت می‌تواند تا حد زیادی بحران جدی آب در کشور را مدیریت کند.

وی با بیان این‌که برای رسیدن به این هدف کنتور هوشمند آب در دو طرح الکترومغناطیس و پدالی طراحی و تولید شد، ادامه داد: با نصب موفق بیش از ۵۰۰۰ عدد تاکنون توانسته به مدیریت مصرف آب در کشاورزی و صنعت کمک کند.

این مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، با بیان اینکه «کنتور هوشمند آب» به‌منظور نظارت بر برداشت آب از منابع آب و متناسب با شرایط محیطی آن‌ها طراحی شده است، در ادامه توضیح داد: این کنتور علاوه‌بر اندازه‌گیری دقیق میزان جریان آب‌های سطحی و زیرزمینی قادر است، همه رخ‌دادها و اطلاعات مربوط به روند برداشت آب را طی دوره‌های زمانی مشخص، ثبت و ذخیره کند.

*ارتباط کنتور هوشمند آب با شبکه مخابراتی تلفن‌همراه برای قرائت از راه دور

قیلاو افزود: این کنتور قادر است از طریق ارتباط با کنتور هوشمند برق و یا به‌صورت مستقل از آن و با ارتباط مستقیم با شبکه مخابراتی تلفن همراه و با استفاده از بستر دیتا، اطلاعات خود را برای نرم‌افزار قرائت از راه دور کنتورها مخابره و از همین طریق تنظیمات لازم را از نرم‌افزار دریافت کند.

وی، مدیریت کامل مصرف آب، قرائت از راه دور (مستقیم و یا از طریق ارتباط با کنتور هوشمند برق)، نمایش ساعت و تاریخ شمسی، مقاوم بودن در برابر تغییرات شرایط جوی و قابلیت کار با باتری را از مزایای کنتور هوشمند آب ایران‌ساخت برشمرد و افزود: از دیگر مزایای آن می‌توان به داشتن پورت نوری، داشتن نرم‌افزار ویژه قرائت از راه دور، فاقد قطعات متحرک مکانیکی، اندازه‌گیری جهت جریان آب، تشخیص خالی بودن لوله و سیستم کارت‌خوان مایفر اشاره کرد.

*استفاده از آخرین فن‌آوری‌های پردازنده و ماژول‌های مخابراتی در طراحی «کنتور هوشمند آب»

این مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، شارژ میزان حجم آب مورد نیاز توسط مشترک، پورت خروجی جهت تابلو قطع‌کن پمپ/شیر برقی و دریافت فرامین و بروزرسانی نرم‌افزار از راه دور را از دیگر مزایا این محصول دانش‌بنیان دانست و خاطرنشان کرد: کاربرد این کنتور در کشاورزی و صنایع است.

قیلاو با بیان اینکه تکنولوژی مورد استفاده در طراحی این کنتور به‌ روز بوده و از آخرین فن‌آوری‌های پردازنده و ماژول‌های مخابراتی استفاده شده است، یادآور شد: تا علاوه‌بر پائین بودن مصرف انرژی در حالت نبود برق، بیشترین پایداری و دقت اندازه‌گیری را داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما