شناسهٔ خبر: 67327260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

پورمحمدی در نشست خبری: به نفع هیچ کاندیدایی کناره‌گیری نمی‌کنم

حجت‌الاسلام پورمحمدی در نشست خبری، گفت: شاید کاندیداهای دیگر قصد کناره‌گیری به نفع دیگری را داشته باشند،اما بنده قصد کناره‌گیری به نفع کاندیدایی را ندارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، در سخنانی،  گفت: معتقدم آنچه می‌گویم مواضع قاطع انقلاب اسلامی و حضرت امام رهبری است.

وی افزود: آنچه که نسبت به بانوان و جایگاه و شان زنان است  و به آن جایگاه افتخار می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه‌داد: بحث حجاب یک مقوله دینی و فرهنگی است و ما هم به آن احترام می‌گذاریم، زنان ما وفادار هستند و بخش بزرگی از آنها به حجاب اعتقاد دارند و عمل می‌کنند.

پورمحمدی تصریح کرد: متاسفانه مسأله حجاب یک تنازع اجتماعی به کشمکش وارد شده است.

وی با بیان اینکه آنچه درباره لایحه حجاب عرض کردم انتقاداتی است که وجود دارد، گفت: بسیاری از طراحان و تصویب کنندگان این لایحه هم با آن اختلاف دارند و لایحه نهایی نشده است، من سبک این اجرا را قبول ندارم، نه تنها من، بسیاری از دلسوزان و بزرگان مملکت این را قبول ندارند. روش منطقی و معقول را باید در پیش بگیریم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: معتقدم باید موضع حجاب خارج از فضای جدال و ستیز باشد و از کف خیابان آن را خارج کنیم، ولی باید جدی به آن بپردازیم.

پورمحمدی تصریح کرد: هر دولتی جایگاه خودش راداردو بنده مواضع خودم را می‌گویم و به آقای رئیسی هم احترام می‌گذارم. حتماً سبک آقای رئیسی را ادامه می‌دهم، اما در سیاست‌های اجرایی و مدیریتی سبک خاص خودم را دارم.

وی ادامه‌ داد: بحث مذاکرات هسته‌ای‌ بسیار جدی است و این حق ماست و با تمام قدرت و توان از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی و دیپلماتیک خود می‌توانیم استفاده کنیم و حق ملت ایران را با سرعت انشاالله و با حمایت مردم خواهیم گرفت.

تجربه پیشینه ما این را نشان داده و در آینده هم با قدرت پیش می‌رود.

پورمحمدی در پاسخ به این سؤال که آیا به نفع پزشکیان کنار می‌کشید،  گفت: اصلا این چه سوالی است‌ که‌ می‌پرسید، من مشی امام‌،  انقلاب و رهبری را پیگیری می‌کنم.

وی در همین زمینه، ادامه‌ داد: شاید کاندیداهای دیگر قصد کناره‌گیری به نفع دیگری را داشته باشند،اما بنده قصد کناره‌گیری به نفع کاندیدایی را ندارم.

وی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی سیاست فعال بین‌المللی است، گفت: برخورد ما با آمریکا منوط به رفتار آنهاست.، ملاک ما حقوق و‌ منافع ماست و اگر رعایت شد، ما منعی نداریم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری،  تأکید کرد: حتما اگر در منطقه خلیج فارس با هم همگرایی داشته باشیم، قدرت هم افزایی هم در اقتصاد و هم سیاست جهانی خواهیم داشت.

پورمحمدی اضافه کرد: دیگر اجازه نمی‌دهیم به سفارتی حمله شود و فریب تفرقه افکنی دشمنان و رقبا را هم نخواهیم خورد.

نظر شما