شناسهٔ خبر: 67327195 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خدمات حمل و نقل شهرداری تهران برای مهمانی غدیر

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران جزئیات خدمات حمل و نقل شهرداری تهران برای مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری مهمانی 10 کیلومتری غدیر که در مجموعۀ شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: پشتیبانی، حمایت و تسهیل از تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی و بدنۀ مردم وظیفۀ شهرداری تهران برای برگزاری این مراسم است. اکنون ما به فناوری جدیدی در جبهۀ فرهنگی انقلاب دست یافتیم و با برگزاری جشن های خیابانی به الگویی رسیدیم که رهبر معظم انقلاب از این مدل برنامه‌ها تمجدید کرده‌اند. ما در مجموعۀ شهرداری تهران تمام قد مساعدت و پشتیبانی از این ستاد را خواهیم داشت.

وی دربارۀ اقدامات شهرداری تهران برای مهمانی غدیر گفت: در حوزۀ فرهنگی تولیداتی داریم. کتابچه مهمان 10 کیلومتری غدیر به صورت چند رسانه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان منتشر می شود. این تولیدات با فضای سرگرمی و بازی و مسابقه و نقاشی و داستان‌های کُمیک خواهد بود.

زیبایی‌نژاد ادامه داد: اقدام دیگری که طراحی شده، سفارش کار به گروه‌های نقاله‌خوانی است تا بتوانند در طول مسیر فضای محتوایی غدیر را تصویر کنیم. به 10 گروه فاخر سفارش کار دادیم و در موکب و استیج‌ها اجرا می‌شود. گروه‌های سرود هم تولید اثر خواهیم داشت. سکوهای اصلی ما در میدان‌های امام حسین، فردوسی، انقلاب و آزادی خواهند بود. سکوهای فرعی نیز به 100 سکو می‌رسد.

وی افزود: ستاد گردشگری از اقوام مختلف دعوت کرده است. 24 سیاه چادر مربوط به اقوام در مراسم حضور دارند. شورای عالی قرآن با فناوری هوش مصنوعی و فناوری «وی آر» آیات ولایت را در قالب کعبۀ ابراهیمی طراحی کرده است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران دربارۀ خدمات حمل و نقل برای مهمانی غدیر گفت: اتوبوس‌های در میادین، مساجد و محله‌ها برای تسهیل رفت و آمد مردم تعبیه شده است. این اتوبوس‌ها از ساعت 15 به ارائۀ خدمات می‌پردازند. با توجه به محدودیت‌های ترافیکی نیازمند دستگاه‌ها ون بودیم. در این راستا 300 دستگاه ون از محل محدودیت‌های ترافیکی تا ابتدای محدودۀ برگزاری مهمانی تعبیه شده است.

زیبایی‌نژاد ادامه داد: متروی تهران روز برنامۀ عید غدیر خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهد که شامل خدمات رایگان برای محدودۀ این برنامۀ کیلومتری است. همچنین ساعت پایان مترو تا ساعت 23 ادامه خواهد داشت. نهایت اینکه در حوزۀ حمل و نقل تمام مجموعه‌ها به دنبال تسهیل هستند.

 

انتهای‌پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما