شناسهٔ خبر: 67327179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا بدنبال تقویت شراکت استراتژیک با ویتنام

در پی سفر پوتین به ویتنام، مسئولان این کشور اعلام کرد دستیار ویژه آمریکا در امور شرق آسیا برای رایزنی درباره شراکت راهبردی وارد هانوی شد.

صاحب‌خبر -

بر اساس بیانیه دولت ویتنام، آمریکا و این کشور در دیداری که پس از سفر هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ویتنام، داشتند راه‌های تقویت شراکت استراتژیک خود را مورد بحث قرار دادند.

براساس گزارش القدس العربی، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که دولت ویتنام روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دانیل کریتنبرینک، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام، در ۲۱ ژوئن با بوی تان سون، وزیر امور خارجه ویتنام دیدار کرد.

سفر این مقام آمریکایی به ویتنام پس از آن صورت می‌گیرد که سفر پوتین به هانوی باعث انتقاد آمریکا شد. در بیانیه دولت ویتنام آمده است که آمریکا بر تعهد خود برای حمایت از یک ویتنام قوی و مرفه تاکید کرده است. کریتنبرینک همچنین تاکید کرد که آمریکا از نقش فزاینده مهم ویتنام در مجامع بین المللی و منطقه‌ای استقبال و قدردانی می‌کند.

از سویی دیگر دولت‌های روسیه و ویتنام روز پنجشنبه تمایل خود را برای تقویت روابط دوجانبه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی که به آنها امکان می‌دهد با خطرات مواجه شوند، ابراز کردند.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، توافق نامه‌ای را در مورد مشارکت راهبردی جامع بین کشور‌ها امضا کردند. بر اساس این سند، روسیه و کره شمالی توافق کردند که در صورت تجاوز به یکی از آنها، کمک فوری متقابل ارائه کنند.

مترجم: مینا  عظیمی

نظر شما