شناسهٔ خبر: 67327142 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وزیر تندرو صهیونیست:

با تمام قدرت با تهدید تشکیل کشور فلسطین مبارزه می‌کنم

وزیر تندرو رژیم صهیونیستی اعلام کرد با تمام قدرت خود با «تهدید» تشکیل کشور فلسطین مبارزه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تحقیقات نیویورک‌تایمز در مورد یک طرح محرمانه برای کنترل کرانه باختری هیچ رازی را برملا نکرد و هر کاری که من انجام می‌دهم، واضح و روشن است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، وی در ادامه افزود: اکثریت قریب به اتفاق اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند که تشکیل کشور فلسطینی در کرانه باختری، موجودیت ما را به خطر می‌اندازد.

وزیر تندرو رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرد: من با تمام قدرت با خطر تشکیل کشور فلسطینی به خاطر دولت اسرائیل و شهروندانش مبارزه خواهم کرد.

وی در پایان گفت: من از طریق اختیارات خود به شهرک‌سازی در کرانه باختری و افزایش امنیت ادامه خواهم داد.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی اعلام کرد «تغییرات بلند مدتی به‌زودی در کرانه باختری تحقق می‌یابد، ما در حال حاضر تلاش بسیاری برای ایجاد یک دولت مدنی جدید جهت حاکمیت بر کرانه باختری انجام می‌دهیم و این یک اقدام تاریخی است.»

به نوشته روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، اقدامات اسموتریچ شامل برچیدن ایست‌های بازرسی، لغو حکم محدودسازی شهرک‌ها در شمال کرانه باختری، مشروعیت‌بخشی به مجتمع‌های صهیونیست‌نشین از جمله حومش و اویاتار، واگذاری اختیارات بیشتر به دولت مدنی و تعیین معاون جدیدی برای شهردار شهر است.

در ویدیویی که روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» از اسموتریچ منتشر کرده، او با اشاره به طرح تقویت کنترل تل‌آویو بر کرانه باختری می‌گوید، هدف از این طرح «ممانعت از تبدیل کرانه باختری به بخشی از کشور فلسطین است و این طرح می‌تواند کنترل اسرائیل بر کرانه باختری را از نظر بین‌المللی قابل قبول قرار دهد.»

در این ویدیو که مربوط به سخنرانی اسموتریچ در تاریخ نهم ژوئن در جمع شهرک‌نشین‌های صهیونیست است، او برنامه خود برای انتقال اختیارات قانونی گسترده‌ای در کرانه باختری اشغالی به مدیریت مدنی به ریاست شخص خودش را ارائه می‌کند. این در واقع همان طرحی است که او در طول ماه‌های گذشته نیز در راستای اعطای مجوزهای احداث شهرک‌های جدید در مناطق فلسطینی کرانه باختری به شهرک‌نشین‌های صهیونیست خواستار آن شده بود.

۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ شورای امنیت قطعنامه شماره ۲۳۳۴ را به تصویب رساند که در آن تصریح شده که شهرک‌های اسرائیلی به منزله نقض آشکار قوانین بین‌المللی هستند.

طبق متن این قطعنامه، تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی در مناطق فلسطین اشغالی از جمله قدس شریف باید فورا و به شکل کامل متوقف شود. همچنین در این قطعنامه از کشورها خواسته شده که میان آنچه «اراضی اسرائیل» خوانده می‌شوند و اراضی اشغال شده توسط این رژیم از سال ۱۹۶۷، تمایز قائل شوند.

نظر شما