شناسهٔ خبر: 67327082 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صعود یک پله‌ای تیم والیبال دختران در آسیا؛ ایران ششم شد

تهران- ایرنا- تیم والیبال زیر ۱۸ سال دختران ایران در آخرین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا مغلوب کره‌جنوبی شد و به مقام ششم اکتفا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۸ سال دختر آسیا از ۲۷ خرداد تا سوم تیرماه در ناخون پاتوم کشور تایلند پیگیری شد و تیم نوجوانان دختر ایران که هشتمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه کرد با کسب مقام ششم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

تیم کشورمان امروز (یکشنبه) و در آخرین روز این رقابت‌ها از ساعت ۹ به وقت ایران برای کسب عنوان پنجم یا ششمی به مصاف کره‌جنوبی رفت و سه بر صفر مغلوب حریف شد.

فاطمه شعبان خمسه در ابتدای این دیدار از ترکیب هستی واحدی، مبینا کریمی، معصومه قدمی، یلدا جعفری، یسنا آهنکوب‌رو و هلیا افزونی استفاده کرد.

ملی‌پوشان دختر کشورمان در سه ست متوالی و با امتیازات ۲۱ بر ۲۵، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۷بر ۲۵ نتیجه را به حریف واگذار کردند تا به کسب مقام ششم اکتفا کنند.

نماینده کشورمان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ عنوان هفتم رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۸سال دختر آسیا را به دست آورده بود و امسال یک پله در جدول رده‌بندی قاره کهن صعود کرد.

تسایتونگ چون توز از چین‌تایپه به عنوان داور اول و کونیتو ریوتا از ژاپن به عنوان داور دوم قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

تیم ایران با کسب یک پیروزی برابر فیلیپین و یک شکست برابر ژاپن در مرحله مقدماتی جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را به دست آورد. شاگردان شعبان خمسه در اولین مسابقه مرحله یک هشتم نهایی، مغلوب چین‌تایپه و کره‌جنوبی شدند و پس از آن مقابل قزاقستان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسیدند و در آخرین دیدار مغلوب کره‌جنوبی شدند تا این مسابقات را با کسب مقام ششم به پایان برسانند.

دیدار تیم‌های قزاقستان و ازبکستان پیش از مسابقه ملی‌پوشان کشورمان برگزار شد و قزاق‌ها با نتیجه سه بر صفر حریف را شکست دادند تا در جایگاه هفتم قرار گیرند و ازبک‌ها هشتم شدند.

تیم‌های ژاپن و استرالیا از ساعت ۱۴ امروز برای کسب مقام قهرمانی در دیدار فینال به مصاف هم می‌روند.

نظر شما