شناسهٔ خبر: 67327003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حال به روز رسانی

قالیباف: مخالف مذاکره نیستم+ فیلم و عکس

تهران-ایرنا-نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از برخی مواضع اخیر در خصوص قانون راهبردی مجلس در موضوع توافق برجام، گفت: بنده با مذاکره مخالف نیستم ولی مذاکره‌کنندگان باید بدانند که مذاکره یک مبارزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در اجتماع مردمی در مسجد امیرالمومنین قم، گفت: برجام یک مبارزه برابر نبود و با خروج ترامپ از آن ابتر ماند.

وی بیان کرد: امروز در شرایطی هستیم که بعد از یک دهه که دهه خوبی برای مردم و کشور نبود، قرار داریم، در دهه نود متوسط رشد اقتصادی کمتر از یک درصد بود در حالی که رشد نقدینگی ۷ برابر شده بود.

وی گفت: در سال های پایانی دهه نود روزانه ده ها نفر بر اثر کرونا فوت می‌کردند که این وضعیت با روی کار آمدن دولت سیزدهم متحول شد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم شرایط تغییر کرد، ارتباط بنده با شهید رییسی به سال ۵۶ باز می‌گردد و این ارتباط بعدها قوی‌تر شد که اوج آن در انتخابات سال ۱۴۰۰ بود.

قالیباف ادامه داد: امروز در آستانه انتخاب مهمترین پست و حساس‌ترین جایگاه اجرایی کشور قرار داریم که تصمیم مهم و حیاتی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی جایگاه مهمی در تصویب قوانین است اما هیچ جایگاهی مانند قوه اجرایی مهم نیست، قانون خوب اگر اجرا شود قانون خوبی می‌شود.

ریلی که در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم گذاشته شد می رویم

قالیباف گفت: کسانی می گویند قانون راهبردی مانع اجرای دوباره برجام شد، در آن زمان نشست خبری گذاشتند و گفتند صبر می کنیم و گفتند آن هم بستگی به برجام دارد در این شرایط در شورای امنیت ملی به ریاست آقای روحانی مصوب شد تا قانونی برای پر کردن دست کشور تصویب شود خوب مجلس این قانون را با درایت تصویب کرد و رهبری فرمودند این قانون کشور را از بلاتکلیفی درآورد حال امروز این حرف ها را می گویند.

وی ادامه داد: ما در این قانون گفتیم چرا دشمن هرکاری می خواهد انجام دهد و مانع انتفاع اقتصادی ما شود اما ما به تعهد عمل کنیم.

قالیباف گفت: ما جلوی سوء استفاده دشمن را گرفتیم آیا جنگ شد آیا ما غنی سازی را ۲۰ درصد و ۶۰ درصد کردیم جنگ شد این به دلیل ضعف شما به باورهاست، خداوند وعده پیروزی به این ملت داده است.

وی بیان داشت: اینها روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت می فروختند امرور روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت فروش می رود.

وی ادامه داد: من با مذاکره مخالف نیستم اما مذاکره یک روش برای مبارزه است اما کسانی به این مسائل توجه ندارند. وقتی یک کاسب مشتری بدحساب دارد یا دیگر با آن طرف معامله نمی کند یا سخت می گیرد.
ما با دشمن مقابل هستیم ما گفتیم این مذاکره برابر نیست. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به دنبال اقدامات پا به پا در مذاکرات هستیم وآمریکایی ها بدانند ما به دنبال انتفاع اقتصادی مردم هستیم و در دولت این موضوع را دنبال می کنیم. 

وی افزود: ما در حوزه انرژی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه که با مدیریت قوی به دست می آید را به خوبی استفاده نمی کنیم من عرض می کنم در دوره های مسئولیت های مختلف خود یک بار ندیدید بگویم پول نیست نمی شود. 

وی ادامه داد: دشمن در عملیات وعده صادق دید با همه امکانات خود با اقتدار فناوری موشکی ما نمی تواند کاری از پیش برد.

قالیباف گفت: روی موشک نوشتیم مرگ بر اسرائیل می گویند این باعث تحریم شد. 

وی افزود: اهدافمان را می زدیم و از پدافند هوایی شما عبور کردیم و موجب افتخار همه ایرانیان را فراهم کردیم . 

وی تاکید کرد: ریلی که در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم گذاشته شد می رویم و حق را از دشمن خواهیم گرفت و با اجرای برنامه هفتم نشان خواهیم داد تکیه به توانمندی مردم برای خنثی سازی تحریم چه ظرفیت هایی داریم. 

قالیباف گفت: منفعت ها را بردند حالا می گویند نگذاشتند کار کنیم ملت روشن است و راه خود را دنبال می کند. 

وی بیان داشت: ما حتما به فضل الهی راه انقلاب را پیش می بریم و در راه ثبات قدم هستیم.

نظر شما