شناسهٔ خبر: 67326963 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

5 مدال نمایندگان دوومیدانی ایران در جام کازانف قزاقستان

ملی‌پوشان تیم منتخب دوومیدانی کشورمان در پایان روز نخست رقابت‌های بین‌المللی جام کازانف به ۲ طلا،۲ نقره و یک برنز دست یافتند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش قدس آنلاین، ملی‌پوشان تیم منتخب دوومیدانی کشورمان که به رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی جام کازانف قزاقستان اعزام شده‌اند، در پایان روز نخست (شنبه) موفق شدند ۲ مدال طلا، ۲ نقره و یک نشان برنز کسب کنند.

نتایج نمایندگان ایران به شرح زیر است:

قهرمانی مقتدرانه زمان‌پور در ۱۵۰۰ متر

سیدامیر زمانپور ملی‌پوش خوش‌آتیه تیم ملی منتخب اعزامی به این رقابت‌ها در ماده ۱۵۰۰ متر با ثبت زمان ۳:۴۶.۰۶ دقیقه با اقتدار به عنوان قهرمانی رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

زمانپور شانس خود را در ماده ۵۰۰۰ متر این رقابت‌ها که عصر امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود نیز محک خواهد زد.

پیرجهان در ۴۰۰ متر بامانع طلا گرفت

مهدی پیرجهان یکی دیگر از شانس‌های کسب سهیمه المپیک پاریس در دور مقدماتی ۴۰۰ متر بامانع این رقابت‌ها با ثبت زمان ۵۲.۸۹ ثانیه راهی مرحله نهایی شد. پیرجهان در دور نهایی موفق شد با ثبت رکورد ۵۰.۵۸ ثانیه به عنوان قهرمانی دست یابد.

مدال نقره حسین رسولی در پرتاب دیسک

حسین رسولی ملی‌پوش شایسته تیم منتخب کشورمان در ماده پرتاب دیسک، یکی دیگر از شانس‌های کسب سهمیه المپیک پاریس است. او رقابت خود را با قدرت شروع کرد و در نهایت موفق شد با ثبت رکورد ۵۸.۴۱ متر به عنوان بهترین عملکرد خود در این مسابقات و با کسب مدال نقره به کار خود پایان دهد.

او شانس دوباره خود را برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس در مسابقات قهرمانی کشور که اواخر هفته جاری در تهران برگزار می‌شود، محک خواهد زد.

نایب‌قهرمانی اسماعیل‌نژاد در ۱۰۰ متر

حمیده اسماعیل‌نژاد دونده دوی سرعت کشورمان که با هدف کسب سهمیه المپیک راهی این رقابت‌ها شده است، فاصله چندانی با حضور در مهمترین آوردگاه ورزش جهان در پاریس ندارد.

او با اقتدار از مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر با ثبت زمان ۱۱.۸۱ ثانیه به دور نهایی صعود کرد. دونده سرعتی کشورمان در فینال با ثبت رکورد ۱۱.۵۸ ثانیه به عنوان نایب قهرمانی رسید تا برای رسیدن به بازی‌های المپیک پاریس، در انتظار اعلام رده‌بندی ورزشکاران از سوی سایت فدراسیون جهانی باشد.

برنز صابری در پرتاب وزنه

مهدی صابری در ماده پرتاب وزنه نیز با پرتابی به طول ۱۸.۶۸ متر به مدال برنز رسید. حسن عجمی دیگر نماینده کشورمان نیز در همین ماده با رکورد ۱۵.۰۵ متر به کار خود پایان داد.

روز دوم رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی جام کازانف از ساعاتی دیگر در ورزشگاه جدید شهر آلماتی قزاقستان پیگیری خواهد شد.

نظر شما