شناسهٔ خبر: 67326938 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

رمز تاب‌آوری صنعت هوایی، نیروی انسانی کارآمد است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: صنعت هوایی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون با تحریم‌های متعدد مواجه بوده، اما رمز تاب آوری آن وجود نیروی انسانی کارآمد، متخصص و به‌روز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد محمدی‌بخش» امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح شبیه‌ساز سه‌بعدی برج کنترل دانشکده صنعت هواپیمایی افزود: امروز صنعت هواپیمایی کشور با وجود مواجهه با انواع تحریم‌ها، به همه قاره‌های جهان و فرودگاه‌های رتبه یک دنیا پرواز دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: علاوه بر آن امروز ۲۸ شرکت معتبر بین‌المللی به ایران پرواز می‌کنند که نشان‌دهنده رعایت استانداردهای لازم در همه حوزه‌هاست.
وی بیان‌داشت: این صنعت از آبان سال ۵۸ تاکنون با تحریم دست و پنجه نرم می‌کند و تاب آوری آن همواره از سوی خارجی‌ها مورد سوال بوده و هست که جز با تلاش و کوشش و جهاد علمی همکاران صنعت هوانوردی ممکن نیست.
وی ادامه‌داد: به فضل الهی در سال‌های اخیر میلیون‌ها پرواز و روزها و سال‌های زیادی را در بخش غیرنظامی، بدون سانحه پشت سر گذاشته‌ایم که دستاورد بزرگی است.
محمدی‌بخش تاکید کرد: صنعت هوانوردی پیشران پیشرفت در هر کشور است و همه کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته که مولفه‌های قدرت را در اختیار دارند، همگی به توسعه یافتگی بخش هوایی اذعان و تمرکز دارند.

وی گفت: امروز مهمترین عامل در توسعه یافتگی و نوشوندگی هر صنعتی به‌ویژه صنعت هوایی و هوانوردی که در لبه فناوری حرکت می‌کند، نیروی انسانی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: کارآمدی نیروی انسانی در این حوزه، فقط با آموزش محقق می‌شود.

وی ادامه‌داد: در حوزه برج مراقبت، شبیه سازها یکی از نیازمندی‌های جدی ما است و به این منظور استفاده از توان، تخصص و دانش نیروهای بومی و داخلی را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش ایرنا، نخستین شبیه‌ساز سه‌بعدی برج کنترل دانشکده صنعت هواپیمایی امروز (یکشنبه) در مراسمی با حضور معاون وزارت دفاع، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و برخی مسئولان لشگری و کشوری به بهره‌برداری رسید.

این شبیه‌ساز وظیفه کنترل و مدیریت ترافیک هوایی را بر عهده دارد که به همت کارشناسان و متخصصان داخلی و در شرایط دشوار تحریم‌ها، طراحی و ساخته شد.

نظر شما