شناسهٔ خبر: 67326894 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بدون امباپه بدون گل پس از ۵۰مسابقه!

دیدار دو تیم هلند و فرانسه در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ پس از ۵۰مسابقه بین دو تیم هیچ تیمی گل نزد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین‌، تیم مدعی فرانسه بدون امباپه نتوانست مثل همیشه هلند را ببرد و مقابل این تیم تن به تساوی بدون گل داد. تساوی این ۲تیم، نخستین بازی یورو بعد از ۵۰مسابقه بود که بدون رد و بدل‌شدن گل به پایان می‌رسید. آخرین بار، دیدار انگلیس و اسکاتلند در مرحله گروهی یورو۲۰۲۰ بدون گل تمام‌شده بود.

۶ تقابل اخیر هلند مقابل تیم‌هایی که جزو ۲۰تیم برتر رنکینگ فیفا هستند، منجر به ۶باخت در ۶مسابقه و ۱۷گل خورده شده بود تا اینکه امباپه به‌دلیل شکستگی بینی، این بازی را از دست داد. فرانسه در ۷بازی آخر خود که امباپه را در ترکیب اصلی نداشته، موفق به کسب پیروزی نشده و ۴تساوی و ۲شکست به‌دست آورده است. بعد از جام‌جهانی۲۰۱۸، این سومین بار بود که امباپه در یک تورنمنت بزرگ، یک بازی فرانسه را از دست می‌داد. فرانسه در جام‌جهانی‌۲۰۱۸ بدون امباپه با دانمارک به تساوی بدون گل رسید و در جام‌جهانی‌۲۰۲۲ هم بدون این بازیکن یک بر صفر به تونس باخت.

فرانسه با اینکه در این بازی ۱۴شوت داشت، موفق نشد گلی بزند.

این پنجمین دیدار از ۳۱دیدار هلند و فرانسه بود که با تساوی به پایان رسید (۱۵برد برای فرانسه و ۱۱برد برای هلند).

هلند در این بازی بعد از سال۱۹۸۰ کمترین میزان مالکیت توپ خود را در یک بازی قهرمانی اروپا با ۳۷درصد ثبت کرد.

آنتوان گریزمان در ۱۱بازی اخیر فرانسه در یورو، در ترکیب ثابت بازی کرده است. کریستیانو رونالدو از پرتغال‌(۱۸) و تونی کروس از آلمان‌(۱۳) تنها بازیکنانی هستند که نسبت به گریزمان رکورد بهتری دارند. این سی‌ودومین بازی او در یک رقابت بزرگ ملی (جام‌جهانی یا یورو) بود و با بهترین رکورد که در دستان لیلیان تورام بود، برابری کرد. لیلیان تورام پدر مارکوس تورام، مهاجم فعلی فرانسه و اینترمیلان است.

نظر شما