شناسهٔ خبر: 67326634 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران:

درمان خودسرانه، سلامت کودکان را به خطر انداخته است

تهران- ایرنا- دبیر اجرایی همایش علمی سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: رشد غلط فرهنگ درمان خودسرانه سبب به خطر افتادن سلامت کودکان شده است و به خانواده ها توصیه می‌شود از این کار غیرعلمی پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد زنوزی راد روز یکشنبه در گشایش همایش انجمن پزشکان ایران و چهل و پنجمین یادبود دکتر محمد قریب که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: بیماریهای نوپدید و وزن کم کودکان هنگام تولد یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و راهکار آن راه اندازی کلینیک شیرخواران پرخطر است تا سلامت ریه، عصب شنوایی، بینایی، قلب و عروق و غیره بررسی شود.

وی اظهار داشت: از آنجا که رشد مغز کودکان تا سن سه سالگی اهمیت زیادی دارد و بسیاری از بیماری‌های مغزی مانند فلج مغزی و اوتیسم اگر زیر سه سالگی تشخیص داده شوند، قابل درمان است.

زنوزی راد با اشاره به شیوع شیوع چاقی کودکان با وجود مشکلات اقتصادی برخی خانواده‌ها گفت: چاقی در دوران کودکی زمینه ساز بسیاری از بیماریها از جمله دیابت، فشارخون بالا و آلزایمر در دوران بزرگسالی است.

سبک تغذیه کودکان اصلاح شود

وی تاکید کرد: مصرف زیاد میوه و سبزیجات، کاهش استفاده از کربوهیدرات ها و مواد قندی و تحرک کافی در کودکان ضروری بوده و لازم است والدین اهمیت خاصی به این موضوع داشته باشند.

به گفته دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران، شیر مادر نیز تغذیه کامل برای کودکان بوده زیرا استفاده از شیرخشک باعث بروز اسهال می شود و حتی در دوران بزرگسالی مشکلات زیادی برای آنها ایجاد می‌کند.

زنوزی راد با اشاره به اهمیت تزریق واکسن‌های دوران کودکی از جمله پنوموکوک در کشور تصریح کرد: ضرورت دارد به جای پرداخت هزینه‌های سنگین به برخی از ملزومات پزشکی، این منابع در حوزه واکسن‌های ضروری برای کودکان در کشور سرمایه گذاری شود تا بروز بیماریها در آنها پیشگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی دهکده سلامت در کشور، افزود: ایجاد دهکده‌های سلامت در همه نقاط کشور باعث می شود در حوزه پیشگیری بیشتر فعال بوده و منابع به این جهت سوق داده شود.

دبیر اجرایی همایش علمی سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران ادامه داد: :همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران تا ششم تیرماه ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های رازی برپاست و ۲۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره طب کودکان در این همایش به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و بیش از ۳۵ میزگرد علمی نیز در حاشیه آن برگزار می شود.

وی ادامه داد: موضوعات مورد بحث در این همایش شامل طب نوزادان، عفونی، غدد، گوارش، ریه، ایمونولوژی و آلرژی، ارتوپدی، جراحی، تغذیه، دندانپزشکی، اعصاب، کلیه و پزشکی قانونی و اخلاق پزشکی خواهد بود.

زنوزی راد با بیان اینکه این همایش دارای ۲۰ امتیاز بازآموزی برای متخصصین و فوق تخصص‌های کودکان و پزشکان عمومی است، افزود: همزمان با این کنگره هجدهمین همایش انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران و نخستین همایش پرستاری کودکان در راستای به‌روز رسانی اطلاعات علمی پزشکان و پرستاران در زمینه های گوناگون پزشکی کودکان برگزار می شود.

نظر شما