شناسهٔ خبر: 67326550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راهپیمایی ضد جنگ در آلمان

ایراندخت آذر شکیب

صدها تن از معترضان در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان که نیروی هوایی آمریکا در آن مستقر است، علیه سیاست‌های دفاعی برلین، ارسال سلاح به اوکراین و در حمایت از گفت‌وگوهای صلح با روسیه راهپیمایی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، تصاویر منتشر شده از این راهپیمایی نشان می‌دهد که شرکت کنندگان با بنرهایی که بر رویشان شعارهایی نوشته شده بود، در این مکان دست به راهپیمایی زدند.

به نقل از پایگاه خبری ویوری، شرکت کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که رویشان «رامشتاین را متوقف کنید»، «با هم برای صلح»، «ناتو برو بیرون»، «دیپلماسی به جای جنگ»، «همکاری به جای تحریم» و «صلح با روسیه به جای جنگ جهانی سوم» نوشته شده بود.

معترضان همچنین تصاویری از کودکانی که در مناطق جنگی گرفتار شده‌اند، به دست داشتند.

یکی از معترضان گفت: «تنها تعداد کمی سیاستمدار هستند که خواهان این جنگ هستند. دیگر کافیست. ما نمی‌خواهیم شاهد این از بین رفتن ها باشیم. من مخالف این وضعیت هستم برای همین هم به اینجا آمده‌ام.»

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفت: « من در جنگ با روسیه نیستم. به این خاطر در تظاهرات شرکت کردم چون از سیاست صلح دولت راضی نیستم.»

یک شرکت کننده دیگر هم گفت که انتظار دارد برلین وارد مذاکرات صلح با روسیه شود و تحریم‌ها را لغو کند.

نشست اخیر صلح اوکراین در سوئیس با توافق ده‌ها کشور مبنی بر اینکه تمامیت ارضی اوکراین باید مبنایی برای هرگونه مذاکره صلح با روسیه باشد، پایان یافت. روسیه به این نشست دعوت نشده بود.

هند، عربستان، آفریقای جنوبی و امارات در نشست حضور دشتند اما با امضای بیانیه پایانی موافقت نکردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که مسکو آماده است مذاکرات صلح با کی‌یف را در هر زمانی از سر بگیرد و شرایط خود را برای آتش‌بس اعلام کند.

وی تاکید کرد که روسیه «به دنبال توقف موقت» نیست، بلکه به دنبال «پایان کامل» درگیری در اوکراین به شرط تحقق شرایط آن است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما